ClickCease
חיפוש

ייעוץ עורך דין דיני עבודה

עורכי דין מתמחים בתחומים שונים, על מנת שהם יוכלו לתת שירותים שונים בתחום התמחותם. במסגרת שירותיהם הם מספקים ייעוץ, שמאפשר ללקוח להבין באמצעות איש מקצוע באיזה פעולות כדאי לו לנקוט בסיטואציה מסוימת בעלת אופי משפטי. ייעוץ עורך דין דיני עבודה מאפשר קבלת החלטות מבוססת בכל הקשור לדיני העבודה בישראל.

 

עורך דין לדיני עבודה

עורך דין הוא איש מקצוע בעל ההשכלה המשפטית וההכשרה הרלוונטית. אלו מאפשרים לו לעסוק בתור עורך דין בתחום מסוים בו הוא בחר להתמחות. קיימים לא מעט תחומים בהם עורכי דין מתמחים – פלילים, ביטוח, נזיקין, מקרקעין וגם דיני עבודה.

עורך דין שמתמחה בדיני העבודה הוא בעל הידע המשפטי, הניסיון והמיומנות לטיפול בכל מה שקשור לאירועים משפטיים במקום העובדה. זה יכול להיות אירוע משפטי שקשור לפגיעה בזכויות של עובד או מעסיק, וכן להפרה של חובות על ידי עובד או מעסיק.

 

דיני עבודה – מה כדאי לדעת לפני?

דיני עבודה מתקשרים כמעט לכל דבר במקום העבודה. סיטואציות רבות לא נראות לנו ככה, אך הן בעלות משמעות משפטית. מימוש ימי מחלה, הליך פיטורים, אי הפרשה לקרן הפנסיה, עיכוב במשכורת – כל אלו הן סיטואציות בעלות אופי משפטי שמושפעות מדיני העבודה.

דיני עבודה לא מתייחסים רק לחוקי העבודה שחוקקה הכנסת. דיני עבודה רחבים יותר, וכוללים גם פסיקות ותקדימים שונים של בתי המשפט בתחום, הסכמים ותקנות שונות, שמשפיעות על היחסים שבין העובד למעביד.

אם נפשט את זה, אפשר לומר שדיני העבודה עוסקים במערכת הזכויות והחובות שבין העובד למעסיק. לכל אחד מהצדדים יש את החובות שהוא צריך למלא, ואת החובות שהוא יכול לממש. כאשר עולה שאלה מסוימת אצל אחד מהצדדים בדבר זכות מסוימת או חובה כלשהי, ייעוץ מעורך דין דיני עבודה יכול לתת לכם את המענה שחיפשתם ולסייע לכם באופן ממשי.

הכירו את הזכויות שלכם

לכל עובד יש זכויות מסוימות. למעשה, בישראל יש לא מעט זכויות לעובדים. עו"ד דיני עבודה יכול לתת לכם סיוע כאשר אחת מהזכויות הללו מופרת, או כאשר אתם מעוניינים לברר שזכות מסוימת מומשה. הכרת הזכויות יכולה לתת לכם הכוונה בהגיעכם אל עורך דין שמומחה בדיני עבודה. אלו חלק מהזכויות העיקריות לעובדים:

  • קבלת שכר בזמן
  • ימי מחלה
  • ימי חופשה
  • הליך פיטורין תקין הכולל שימוע
  • תשלום שעות נוספות
  • תשלום דמי חג
  • הפרשה לקרן הפנסיה
  • תשלום נסיעות

 

גם למעסיקים יש זכויות

כאשר אנו מדברים על זכויות בעבודה, אנחנו נוטים לחשוב לרוב ולקשר את הדבר עם זכויות עובדים. זה אומנם נכון שבעקבות המעמד של העובד אל מול המעסיק, לעובד יש יותר זכויות שכביכול יכולות יותר להטיב עימו, אבל זאת תהיה טעות לחשוב שלמעסיק אין זכויות.

המעסיקים מקבלים זכויות מסוימות באמצעות חוקי העבודה, ההסכמים השונים ופסיקות בית המשפט, שמרכיבים כולם בין היתר את דיני העבודה בישראל. באמצעות הזכויות של המעסיקים הם יכולים לבצע פעולות מסוימות במקום העבודה שלהם, מבלי שניתן יהיה לערער על החוקיות שלהן, כל עוד הן בוצעו על פי הכללים. חלק מזכויות המעסיקים הן:

  • סיום העסקה של עובד
  • הזכות לבחור את העובדים אל מקום העבודה
  • זכות לקבל הודעה מהעובד מבעוד מועד להתפטרותו
  • זכות לתום לב מצד עובדיו

 

כיצד נראה ייעוץ של עורך דין לדיני עבודה?

ייעוץ עורך דין דיני עבודה, כמו זה שניתן אצל משרד עו"ד ליאת פייגל ושות', יכול לסייע באופן ממשי גם לעובד וגם למעסיק בסיטואציות שונות. השלב הראשון יהיה יצירת קשר עם עורך הדין וקביעת פגישת ייעוץ. בפגישת הייעוץ עצמה, הלקוח (העובד או המעסיק) יספר את הפרטים השונים בגינם הוא הגיע כדי לקבל ייעוץ. עורך הדין יתשאל אותו בנוסף ויבין את הסיטואציה לעומק, ולאחר מכן ייתן את חוות דעתו המשפטית ויסביר ללקוח מה אפשר ומה כדאי לעשות מבחינה משפטית.

 

מה החשיבות בייעוץ כזה?

אם עובד או מעסיק נוהגים בצורה שאינה תואמת את דיני העבודה, הם יכולים לסכן את עצמם מבחינה משפטית. בנוסף, אם עובד או מעסיק לא מימשו את הזכויות שלהם, הם יכולים להיפגע בסופו של דבר מבחינה כלכלית או מבחינת תנאים אחרים. ייעוץ שניתן לקבל מעורך דין לדיני עבודה מאפשר לכם לממש בצורה טובה וברורה יותר את מה שמגיע לכם, כמו גם להימנע מהפרה של חובות.

 

ייעוץ גם לעובדים וגם למעסיקים

חשוב לזכור – גם מעסיק וגם עובד יכולים לקבל ייעוץ מעורך דין לדיני עבודה. כפי שכבר ציינו מקודם, גם עובד וגם מעסיק נהנים מזכויות שונות וכפופים לחובות מסוימות. כל אחד מהם עשוי למצוא את עצמו במצב בו הוא לא בטוח מה ההשלכות המשפטיות של פעולות שונות שהוא מבצע במקום העבודה, או במצב בו הוא לא בטוח אם הזכויות שלו ממומשות. ייעוץ יכול לפתור את המצבים הללו.

 

מה הערך המוסף שניתן לקבל מייעוץ?

הערך המוסף שייעוץ מעורך דין דיני עבודה נותן הוא קודם כל וודאות משפטית. עורך הדין הוא בעל בקיאות הרבה יותר גבוהה משל האזרח הממוצע, מה שמאפשר לו לתת ייעוץ מדויק. בנוסף, בפרקטיקה, הייעוץ הזה יכול לחלץ עובד או מעסיק מהסתבכות עקב הפרת חובות, או להבטיח לעובד למשל תשלומים שלא קיבל באמצעות מימוש זכויות.

 

כך תבחרו עורך דין דיני עבודה לייעוץ

אם אתם רוצים לקבל ייעוץ משפטי מדויק לדיני עבודה מעורך דין שמומחה בתחום, אתם תצטרכו לוודא שאתם מבצעים תהליך בחירה נכון של עורך דין. עורך הדין הנכון יוכל לתת לכם את הערך המוסף שאתם מחפשים בפגישת הייעוץ עימו. כך תוכלו לבחור עורך דין נכון לייעוץ בדיני עבודה:

  • חפשו המלצות לגביו
  • הבינו האם הוא מנוסה מספיק
  • בררו לגבי הצלחות מוכחות של עורך הדין
ייעוץ עורך דין דיני עבודה
ייעוץ עורך דין דיני עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>