ClickCease
חיפוש

עורך דין מומחה בדיני עבודה

בישראל, דיני העבודה עוסקים באופן כללי בזכויות ובחובות, ובעיקר במערכת היחסים שבין העובד למעביד. דיני העבודה הם בעלי תוקף משפטי, מכורח חוק, פסיקה משפטית או הסכם חתום. עורך דין המומחה בדיני עבודה הוא עורך דין בעל הבקיאות הרלוונטית באותם דיני עבודה ובעל הניסיון הרלוונטי לייצוג עובדים או מעבידים.

 

דיני עבודה בישראל

דיני עבודה בישראל לא מתייחסים רק לחוקים הנוגעים אל עובדים, מעבידים ומערכת היחסים ביניהם. דיני עבודה מתייחסים לכל מה שבעל תוקף משפטי וחוקי מחייב – חוקי עבודה, פסיקות בנושא, הסכמים חתומים ותקנות שונות. לכל מדינה יש דינים מסוימים בנוגע לתחום מסוים – עבודה, נזיקין או מקרקעין למשל.

כחלק מדיני העבודה בישראל, מעוגנים גם זכויות לעובדים השונים. כל עובד זכאי לתנאים מסוימים לפי הדינים הללו במצבים מסוימים, כמו כמות מסוימת של ימי מחלה וחופש ותשלום על נסיעות. מצד שני, דיני העבודה קובעים גם חובות שעל העובדים לעמוד בהן. גם המעסיקים מחויבים לחובות והם בעלי זכויות מסוימות.

 

עורך דין מומחה בדיני עבודה

עורך דין זה הוא עורך דין שיש לו את הבקיאות, המיומנות והניסיון הדרושים לעיסוק בדיני העבודה. הוא לא רק מכיר את לשון החוק, אלא גם את המשמעות של פסיקות ותקדימים, הסכמי עובדים ותקנות שונות שמשפיעות על זכויות בעבודה בין היתר. עורך דין זה יכול לייצג גם את הצד של העובדים וגם את הצד של המעסיקים, מכיוון שכולם מושפעים מדיני העבודה בצורה כזו או אחרת.

עורך דין שמתמחה בתחום הזה יכול לתת לכם ערך מוסף משמעותי. האזרח הממוצע הוא בעל בקיאות נמוכה יותר בחוק מאשר איש מקצוע מעולם המשפט. כתוצאה מכך, לא מעט עובדים או מעסיקים יכולים למצוא את עצמם לא מממשים את הזכויות שלהם מצד אחד, או לא ממלאים את החובות שלהם מצד שני ובכך מסכנים את עצמם מבחינה משפטית.

 

עורך דין מומחה בדיני עבודה לעובדים

עורך דין שמומחה בתחום הזה מייצג כאמור גם עובדים. הסיוע של עורך דין זה לעובדים יכול לבוא במגוון צורות. לרוב, עורך דין זה יסייע לעובד כלשהו עבור מקרה ספציפי שאירע לו, בכדי להבטיח את מימוש האינטרסים השונים שלו. עורך דין כזה, כמו עו"ד ליאת פייגל, יכול לבצע מספר דברים שונים:

  • ייצוג עובד בבית דין לעבודה
  • ייצוג עובד בשימוע לפני פיטורין
  • מתן ייעוץ לעובד בעקבות אירועים שונים שהתרחשו במקום עבודתו
  • סיוע לעובד במימוש הזכויות שלו במקום עבודתו

 

עורך דין מומחה לדיני עבודה למעסיקים

עורך דין דיני עבודה מזוהה בחלק לא קטן מהמקרים עם ציבור העובדים, אך למעשה עורך דין זה יכול לסייע גם באופן ממשי למעסיקים ולמעבידים. כאמור, דיני העבודה בישראל קובעים שגם מעבידים וגם מעסיקים הם בעלי זכויות ובעלי חובות.

אם המעסיק לא מממש את הזכויות שלו, הוא עשוי להיפגע מבחינה כלכלית, או שמקום העבודה ייפגע בצורה מסוימת. מנגד, אם המעסיק לא יפעל לפי חובותיו שנקבעו במסגרת דיני העבודה, הוא ומקום עבודתו יכולים להיות חשופים לתביעה. עו"ד יוכל לעזור למעסיק במקרים הבאים:

  • סיוע בניהול הליכים בצורה חוקית במקום העבודה
  • ייצוג של המעסיק או של מקום העבודה בבית המשפט
  • ניסוח הסכמים וחוזים
  • טיפול בעובדים זרים מבחינה משפטית

 

מה היתרונות בשימוש בעורך דין כזה?

עורך דין שמומחה בדיני עבודה כולל יתרונות רבים עבור המעסיק ועבור העובד. באופן פרקטי, עורך הדין יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף. הוא יכול לסייע לעובד לממש זכויות בעלות ערך כלכלי, כמו מימוש ימי חופשה או קבלת פיצויים ממקום העבודה. הוא יכול לסייע למעביד להתנהל בצורה חוקית, על מנת שלא יהיה חשוף לתביעה מצד העובד. כמו כן, הוא חוסך לכם עבודה בירוקרטית, שלא תתאים לכולם.

 

ביצוע הליכים בצורה תקינה

במקרים רבים, החובות של המעביד נגזרות כתוצאה מהזכויות של העובד. ישנם הליכים מסוימים במקום העובדה שעל המעביד לבצע בצורה תקינה. למשל, אם מעביד מעוניין לפטר עובד, אסור לו להודיע ככה סתם לעובד שהחל מתאריך מסיום הוא לא יכול להגיע יותר אל מקום העבודה.

לפי החוק, הוא יצטרך לבצע שימוע ולתת התראה על כך מספיק זמן מראש. עורך דין יוכל לסייע לכם לבצע הליכים כאלו ואחרים במקום העבודה בצורה תקינה.

 

מימוש זכויות

לעובדים בישראל יש לא מעט זכויות בזכות דיני העבודה השונים. חלק גדול מהעובדים בכלל לא מודע לאותן זכויות. אם העובד לא יממש את הזכויות הללו ולא ידרוש את המימוש שלהן מהמעסיק, הוא עשוי להפסיד כסף. החוק קובע למשל שעובד שסיים את תקופת ההעסקה שלו במקום עבודה, מכל סיבה כלשהי, ונשארו לו עדיין ימי חופשה, יכול לפדות אותם תמורת תשלום.

באמצעות עורך דין יכולים עובדים לממש את הזכות הזו ועוד זכויות רבות.

 

הגשת תביעה נגד עובד או מעסיק

כאשר עובד או מעסיק מפר את החובות שלו, עורך דין שמומחה בדיני עבודה יכול לסייע לצד הנגדי להגיש תביעה. הפרה של חובה יכולה לפגוע בעובד או במעסיק בצורה משמעותית. בבית הדין לענייני עבודה ניתן לתבוע את אחד הצדדים, על מנת שתוכלו לקבל פיצוי מבית המשפט שיאפשר לכם לספוג בצורה מסוימת את הנזק שאירע.

 

אילו זכויות נוספות קיימות לעובדים?

פיטורין לפי הליך מסודר, ימי מחלה, ימי חופשה ותשלום נסיעות הן דוגמאות לזכויות שמגיעות לעובדים ומוכרות לרוב העובדים. למרות זאת, ישנן עוד זכויות נוספות לעובדים, שכדאי להכיר אותן. ניתן למנות כחלק מהזכויות הללו:

  • הפרשה לפנסיה לפי החוק
  • תשלום עבור שעות נוספות, החל מהשעה הנוספת הראשונה
  • דמי הבראה
  • אש"ל והפסקה מעבודה לעובדים מענפים מסוימים
  • תשלום שכר מינימום
עורך דין מומחה בדיני עבודה
עורך דין מומחה בדיני עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>