ClickCease
חיפוש

אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה

פסילת רישיון נהיגה עלולה במקרים מסוימים להביא לאובדן כושר עבודה חלקי או מלא. עם זאת, במקרים רבים הפסילה לא נחשבת בעיני בית המשפט כאובדן כושר עבודה – כמו למשל אם העובד יכול להמשיך לעבוד בעבודה אחרת ולכן כושר העבודה כפי שמוגדר בפוליסה אינו אבוד. אז מה עושים? מתייעצים עם עורך דין ובודקים כל מקרה לגופו

אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה יכול להיות משמעותי, שכן עבודות רבות דורשות יכולת לנהוג ברכב. בהתאם לאופי העבודה ומיקום העבודה, אובדן רישיון נהיגה עלול להוביל לקשיים בהגעה לעבודה ובחזרה, מה שעלול לגרום לאובדן הכנסה ולירידה בביטחון התעסוקתי. במקרים מסוימים, זה אפילו עלול להוביל לאבטלה.

 

איך קובעים אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה?

עם זאת, היקף אובדן כושר העבודה יכול להשתנות מאוד בהתאם לנסיבותיו של הפרט, כגון שוק העבודה שלו וזמינות התחבורה הציבורית. אנשים מסוימים עשויים להיות מסוגלים למצוא דרכי תחבורה חלופיות, כגון שימוש באופניים, נסיעה משותפת או נסיעה באוטובוס, בעוד שאחרים עשויים להיות מוגבלים לעבודה רק באזור המקומי שלהם.

חשוב לציין שבמקרים מסוימים, נהג שנפסל עשוי להיות זכאי לרישיון מוגבל המאפשר לו לנהוג לעבודה, לבית הספר ולשאר פעילויות נחוצות, שיכולות לסייע במזעור אובדן כושר העבודה. בשביל לבדוק מתי מקבלים רישיון כזה ומתי לא, מתייחסים לנסיבות שבגללן מלכתחילה הרישיון נפסל.

 

התייחסות בית משפט אל אובדן כושר עבודות בגין פסילות רישיונות נהיגה

התייעצות עם איש מקצוע כמו עו"ד ליאת פייגל עוזרת להבין לעומק את הסוגייה המשפטית של אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה. מתוך הניסיון המשפטי של עורכת דין ליאת פייגל עולה למשל שמבחינת בית המשפט, הפסילה לא נחשבת לאובדן כושר עבודה כל עוד העובד יכול להמשיך לעבוד בעבודה אחרת ואם "כושר העבודה" כפי שמוגדר בפוליסה לא נשלל.

פרמטרים שבהם משתמשים כדי לבדוק האם אכן מדובר באובדן כושר עבודה

העניין הוא שגם מומחים מנוסים כמו של משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' חייבים לבחון כל מקרה לגופו. לא מספיק להסתכל באופן כללי על התקנות שרלוונטיות לכל עורך דין דיני עבודה והתמחות בנושא, אלא צריך לבדוק את הסוגיות הבאות:

  • באיזה נסיבות נפסל רישיון הנהיגה
  • לכמה זמן רישיון הנהיגה נפסל
  • מה היה מקור ההשתכרות העיקרי של העובד טרם פסילת רישיון הנהיגה
  • איזה אפשרויות עבודה עומדות לרשות העובד לאחר פסילת רישיון הנהיגה
  • מה כתוב בתנאי הפוליסה שלו לגבי אובדן כושר עבודה וקבלת פיצוי כספי

 

בכל מקרה, עורך דין דיני עבודה הוא ללא ספק איש המקצוע היחיד שרלוונטי לרכז מולו את הטיפול בסוגיה. ככל שפונים מוקדם יותר אל עו"ד דיני עבודה כך מגדילים את הסיכוי למיצוי זכויות רפואיות, משפטיות ומול חברת הביטוח.

 

עבודות שמחייבות רישיון נהיגה – השכיחות עולה

המצב של אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה שכיח יותר כיום מאשר בעבר. הסיבה לכך היא שיש המון משרות שמחייבות רישיון נהיגה, או שבלעדיו אי אפשר להגיע איתן לכושר מיצוי מלא. הנה כמה דוגמאות כאלה:

  • שליחים: זה יכול לכלול משלוח של חבילות, מזון או סחורה אחרת.
  • נהג משאית: זה כולל נהגי משאיות למרחקים ארוכים, המובילים סחורות למרחקים ארוכים, וכן נהגי משאיות מקומיים, המבצעים משלוחים באזור מסוים.
  • נהג אוטובוס: זה כולל גם נהגי אוטובוס בתחבורה ציבורית וגם נהגי אוטובוס בית ספר.
  • נהג מונית: גם נהגי מוניות מסורתיים עובדים בפריסה ארצית רחבה ובלי רישיון הם לא יכולים להתפרנס.
  • מפעיל רכבי חירום: זה כולל נהגי אמבולנסים, נהגי כיבוי אש ושוטרים.
  • איש מכירות: ייתכן שאנשי מכירות מסוימים יצטרכו לנסוע כדי לבקר לקוחות או להשתתף באירועי מכירות.
  • עובד שירות: זה יכול לכלול טכנאים, שרברבים, חשמלאים ואנשי מקצוע אחרים שייתכן ויצטרכו לנסוע לאתרי עבודה שונים.

 

אלו הן רק כמה דוגמאות ממגוון סוגי העבודות הדורשות רישיון נהיגה. ככלל, כל עבודה המחייבת אדם לנהוג כחלק קבוע מתפקידו, צפויה לחייב רישיון נהיגה.

 

רישיון הנהיגה שלך נפסל? הנה כמה הצעות

מיצוי זכויות בעבודה הוא חלק מכלים שבהם אפשר להשתמש במקרים של אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה. עם זאת, כדאי במקביל לנקוט בעוד מספר צעדים.

  • צור קשר עם המעסיק שלך: שוחח עם המעסיק שלך על מצבך ובדוק אם יש גמישות כלשהי בתפקידי העבודה או בשעות העבודה שלך שיכולה להתאים למגבלות התחבורה החדשות שלך.
  • חקור דרכי תחבורה חלופיות: שקול להשתמש בתחבורה ציבורית, נסיעה ברכב, רכיבה על אופניים או אפשרויות אחרות כדי להגיע לעבודה.
  • חפש עבודה חדשה: אם העבודה הנוכחית שלך דורשת נהיגה ואתה לא יכול לבצע את תפקידך עקב אובדן הרישיון שלך, שקלו לחפש עבודה חדשה שאינה מצריכה נהיגה.
  • נצל את היתרון של תוכניות הכשרה לעבודה: אם אינך מצליח למצוא עבודה חדשה, שקול להירשם לתוכניות הכשרה לעבודה שיכולות לעזור לך לרכוש מיומנויות חדשות ולהגדיל את סיכויי העבודה שלך.

 

למה להיות פרואקטיביים?

ההמלצה הכי חשובה היא להיות פרואקטיבי ולפעול בהקדם האפשרי כדי למזער את ההשפעה של אובדן רישיון הנהיגה שלך על העבודה והמצב הכלכלי שלך. במקביל, צריך להתייעץ עם עורך דין כדי למנוע פיטורים או לכל הפחות למזער את הפגיעה בכושר העבודה בגלל פסילת רישיון הנהיגה.

 

אובדן כושר עבודה בפוליסות ביטוח

מהאמור לעיל אפשר להבין את ההתייחסות המורכבת של בתי המשפט אל אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה. מצד אחד, בתי המשפט מבינים שיש מקצועות שבהם אי אפשר לעבוד בלי רישיון נהיגה, או מקרים שבהם תאונות בעבודה או מחוצה לה הביאו לשלילת רישיון ולכן גם לפגיעה בכושר ההשתכרות. מצד שני, מה שעוד קובע אלו התנאים שבגינם חברת הביטוח מכירה באובדן כושר עבודה חלקי או מלא.

 

כך חברת ביטוח קובעת פיצוי כספי

חברת ביטוח קובעת פיצוי כספי בגין אובדן כושר עבודה על ידי הערכת היקף הפציעה או המחלה והשפעתה על יכולתו של הפרט לבצע את תפקידו. התהליך כולל בדרך כלל את השלבים הבאים:

  1. הערכת הפציעה או המחלה: חברת הביטוח תעריך את מצבו הרפואי של הפרט כדי לקבוע את היקף הפציעה או המחלה והשפעתה על כושרו לעבוד. בנוסף, היא תשקול את היסטוריית העבודה, לרבות שכר ותחומי אחריות.
  2. קביעת כושר השתכרות: חברת הביטוח תקבע את כושר ההשתכרות של הפרט תוך התחשבות בגורמים כמו גילו, השכלתו וניסיון העבודה וכן מצבו הרפואי הנוכחי וכושרו לעבוד.
  3. חישוב הפיצוי הכספי: על סמך הערכת הפציעה או המחלה, הערכת עבר עבודתו של הפרט וקביעת כושר השתכרותו, תחשב חברת הביטוח את גובה הפיצוי הכספי שיינתן.

 

חשוב לציין כי תהליך קביעת הפיצוי הכספי בגין אובדן כושר עבודה עשוי להיות מורכב ועלול לשלב מומחים משפטיים ורפואיים. אם יש לך שאלות או חששות לגבי הפיצוי שקיבלת, מומלץ לפנות לייעוץ של עורך דין מוסמך או יועץ פיננסי.

אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה
אובדן כושר עבודה בגין פסילת רישיון נהיגה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>