ClickCease
חיפוש

שכר טרחה עורך דין דיני עבודה

בקביעת שכר טרחה עורך דין דיני עבודה חייב להתייחס לפרמטרים שונים ואף לתאם מראש את אופן התשלום מול הלקוח. בכל מקרה, שכר הטרחה הוא השקעה משתלמת כאשר מבינים את יתרונות ההתייעצות עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו.

עורך דין המתמחה בדיני עבודה הוא עורך דין המתמקד בסוגיות משפטיות הנוגעות למקום העבודה, לרבות אך לא רק חוזי עבודה, סכסוכי עבודה, אפליה, הטרדה, סכסוכי שכר ושעות, הטבות לעובדים ותגמול עובדים.

 

בהשוואה בין שכר טרחה עורך דין דיני עבודה מציע שירות ייחודי

התפקיד העיקרי של עורך דין לעבודה הוא לייצג אנשים או ארגונים בעניינים משפטיים הקשורים לעבודה. עורכי דין מן הסוג הזה אחראים לספק ייעוץ משפטי והכוונה הן למעסיקים והן לעובדים כדי להבטיח שהם עומדים בחוקי העבודה והתקנות. הם יכולים גם לייצג לקוחות בבית המשפט או בהליכים מנהליים, לנהל משא ומתן עם עורך דין מתנגד, או לעזור ללקוחות לנסח ולעיין בחוזים או הסכמים.

מצד אחד, בעת בדיקה מראש של שכר טרחה עורך דין דיני עבודה עלול להיראות כמו איש מקצוע שאולי לא חובה להתייעץ איתו. מצד שני, אין ספק שהוא מציע שירות ייחודי. בלי מעורבות של עורך הדין, קשה מאוד לנהל את התיק או להגיע לתוצאות טובות.

מתי פונים למשרד שמתמחה בדיני עבודה?

התייעצות עם עו"ד ליאת פייגל יכולה להיות פתרון מעולה לריכוז שירותים משפטיים שונים תחת קורת גג אחת. בזכות הניסיון והרקע המקצועי של עורכת דין ליאת פייגל, גם מעסיקים וגם עובדים יכולים לוודא שהזכויות שלהם נשמרות. עם זאת, רבים מהלקוחות לא יודעים מתי ליצור קשר עם משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' ואיזה שירות לתאם מול נציגיו.

הנה למשל כמה משימות ספציפיות שעורך דין עבודה עשוי לקחת על עצמו כוללות:

  • ביצוע מחקר וניתוח של חוקי עבודה, תקנות ותקדים משפטיים
  • ניסוח ובחינת חוזי עבודה, מדיניות והסכמים
  • ניהול משא ומתן על הסכמים קיבוציים בין איגודי עובדים למעסיקים
  • ייצוג לקוחות בבוררויות, גישורים או פורומים אחרים ליישוב סכסוכים
  • ייצוג לקוחות בתביעות או הליכים מנהליים הקשורים לסכסוכי עבודה או הפרות של חוקי העבודה
  • ייעוץ ללקוחות לגבי ציות לחוקי העבודה, כגון שכר מינימום ושעות נוספות, חוקים נגד אפליה ותקני בטיחות במקום העבודה
  • מתן הכוונה וייצוג ללקוחות בתיקי פיצויי עובדים

 

עורך דין דיני עבודה יכול לקחת על עצמו את הטיפול במקרה מתחילתו ועד סופו. המשמעות היא שאם אתם מעסיקים או עובדים ואתם עומדים בפני בעיות משפטיות או מחלוקות הקשורות לדיני עבודה, יש לפנות בהקדם לעורך דין עבודה.

 

כל מה שאפשר לקבל בתשלום שכר טרחה עורך דין דיני עבודה

הנה כמה מצבים ספציפיים שבהם ייתכן שתצטרכו להתייעץ עם עורך דין לעבודה:

  • אפליה או הטרדה: אם חוויתם אפליה או הטרדה במקום העבודה, ייתכן שתרצו להתייעץ עם עורך דין לעבודה כדי להבין את הזכויות והאפשרויות שלך לפנות משפטית.
  • פיטורין: אם אתה מעסיק השוקל לפטר עובד או עובד שפוטר, עורך דין לעבודה יכול לייעץ לך לגבי ההשלכות המשפטיות של ההחלטה ולעזור לך לנווט בכל מחלוקת משפטית שעלולה להתעורר.
  • משא ומתן על חוזה: אם אתם מעסיקים המנהלים משא ומתן על חוזה עם עובד או איגוד עובדים, עורך דין לעבודה יכול לסייע להבטיח שתנאי ההסכם תקינים מבחינה משפטית ועומדים בחוקי העבודה.
  • סכסוכי שכר ושעות: אם יש לכם מחלוקת עם המעסיק שלכם על שכר, גמול שעות נוספות או תגמול אחר, עורך דין לעבודה יכול לעזור לכם להבין את זכויותיכם ולייצג אתכם בהליכים משפטיים.
  • פיצויי עובדים: אם נפגעתם בעבודה, עורך דין לעבודה יכול לסייע לכם לנווט בתהליך פיצויי העובדים ולהבטיח כי תקבלו את הפיצויים המגיעים לכם על פי חוק.

 

באופן כללי, אם אתה מעסיק או עובד ויש לך בעיות משפטיות או שאלות הקשורות לדיני עבודה, כדאי להתייעץ עם עורך דין מוסמך לעבודה שיוכל לספק לך את ההכוונה והייצוג הדרושים לך כדי להגן על הזכויות והאינטרסים שלך.

 

איך עורך דין קובע את שכר הטרחה שלו?

עו"ד דיני עבודה קובע את שכר הטרחה שלו כמו כל עורך דין אחר. באופן כללי, אופן קביעת שכר טרחת עורך דין יכול להיות תלוי במגוון גורמים, לרבות סוג העניין המשפטי, רמת הניסיון והמומחיות של עורך הדין ותנאי הסכם הייצוג בין עורך הדין ללקוח.

 

מבחינת שכר טרחה עורך דין דיני עבודה הוא השקעה משתלמת

הדבר החשוב הוא להסתכל על האופן שבו שכר הטרחה מהווה השקעה משתלמת. בתשלום יחסית נמוך ניתן להבטיח מיצוי של זכויות בעבודה ולקבל גמלאות, פיצויים, כספים ועוד. כמו כן, התייעצות עם עורך דין היא חלק בלתי נפרד מההתמודדות האישית עם תאונות עבודה או פיטורים שלא כחוק. בכל אחד מהמקרים האלה, שכר הטרחה של עורך דין נקבע בצורה אחידה.

 

סוגי תעריפים ושכר טרחה של עורכי דין

להלן כמה דרכים נפוצות שעורכי דין עשויים לקבוע את שכר הטרחה שלהם:

  1. תעריפים לפי שעה: עורכי דין רבים גובים לפי שעה עבור שירותיהם, כאשר התעריף לשעה תלוי במורכבות התיק וברמת הניסיון של עורך הדין. עורך הדין יעקוב אחר זמן העבודה בתיק, והלקוח יחויב בהתאם למספר שעות העבודה.
  2. שכר טרחה קבוע: במקרים מסוימים, עורכי דין עשויים לגבות שכר טרחה קבוע עבור שירותים משפטיים ספציפיים, כגון עריכת צוואה או טיפול בכרטיס תעבורה פשוט. עמלה זו נקבעת בדרך כלל מראש ואינה משתנה בהתאם לכמות הזמן המושקעת בתיק.
  3. פרמיה: בסוגים מסוימים של מקרים, כגון פציעה אישית או רשלנות רפואית, עורכי דין עשויים לעבוד על בסיס אחוז מהתיק, או במילים אחרות פרמיה. המשמעות היא ששכר הטרחה של עורך הדין מותנה בתוצאות התיק, והוא בדרך כלל אחוז מכל פשרה או פסק דין שניתנו ללקוח. אם הלקוח אינו מקבל פיצוי כלשהו, עורך הדין אינו מקבל שכר טרחה.
  4. תשלום מראש או לפי התקדמות התיק: במקרים מסוימים, עורכי דין עשויים לדרוש מלקוחות לשלם שכר דירה מראש כדי להבטיח את שירותיהם. שכר טרחה זה הוא בדרך כלל הפקדה עבור שכר הטרחה הכולל, ומשמש לכיסוי זמנו והוצאותיו של עורך הדין עם התקדמות התיק.

 

קביעת שכר טרחה של עורך דין דיני עבודה לפי ההסכם

חשוב לציין כי מבנה שכר הטרחה וגובהו צריכים להיות מוגדרים בצורה ברורה בהסכם ייצוג בכתב בין עורך הדין ללקוח. הסכם זה צריך גם לפרט כל הוצאות או עלויות נוספות שהלקוח עשוי להיות אחראי להן, כגון אגרות הגשה, הוצאות משפט או שכר טרחת עדי מומחה.

 

בדיקת עלויות טרם הייצוג

על הלקוחות לדון בשכר טרחת עורך הדין ובתנאי התשלום עם עורך הדין לפני שהם שוכרים אותם, כדי להבטיח שהם מבינים את העלויות הכרוכות בכך, ויוכלו לקבל החלטה מושכלת אם להמשיך בייצוג. לסיכום, עלויות הייצוג הן בהחלט שיקול לגיטימי. עם זאת, שכר הטרחה של עורך דין יכול להשתלם מאוד בשורה התחתונה גם ללקוח שישיג את מטרתו.

שכר טרחה עורך דין דיני עבודה
שכר טרחה עורך דין דיני עבודהc
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>