ClickCease
חיפוש

פיטורים בהריון עקב צמצומים

הדרך הכי טובה להתמודד עם פיטורים היא להתייעץ עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. עם זאת, יש לקחת בחשבון את המאפיינים המיוחדים של פיטורים בהריון עקב צמצומים ולהכיר את החוק בנושא. לאחר מכן, ניתן לשקול בצורה מבוססת יותר האם לתבוע את המעסיק ולאיזה ערכאות משפטיות לפנות

 

פיטורים בהריון – כל התשובות במשרד עו"ד ליאת פייגל

אחד הנושאים העיקריים שמטופלים על ידי עו"ד דיני עבודה ליאת פייגל הוא פיטורים בהריון. במסגרת מומחיותה, עורכת דין ליאת פייגל לוקחת בחשבון את ההבדלים בין סוגים שונים של מקרים. בין היתר, הדבר בא לידי ביטוי בהבדל שבין פיטורים בהריון בשגרה לבין פיטורים בהריון עקב צמצומים.

המטרה של משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' היא לרכז את כל השירותים המשפטיים תחת קורת גג אחת. כך עורך דין דיני עבודה הופך מגורם משפטי בלבד, לאיש מקצוע שמלווה נשים בהריון בשלבים שונים של ההתמודדות מול המעסיק והערכאות המשפטיות. כמו כן, התנהלות כזו של עו"ד דיני עבודה מומלצת ולעיתים היא מהווה חובה גם במסגרת נסיבות מיוחדות של פיטורים בהריון עקב צמצומים.

 

מה קובע החוק לגבי פיטורים בהריון עקב צמצומים?

השדה המשפטי סביב פיטורי עובדות בהריון מוסדר בקפדנות, מה שמבטיח הגנה איתנה לנשים בטווח רחב של גילאים. החוק למשל קובע הגבלות ברורות על יכולתו של מעסיק לסיים חוזה של עובדת בהיריון, תוך שימת דגש על כך שהריון אינו יכול להוות בסיס לפיטורים. מסגרת חוקית זו נועדה לשמור על זכויות עובדים בכלל וזכויות עובדות בהריון בפרט, במיוחד בתרחישים הכוללים צמצום בכוח העבודה.

 

מתי אסור לבצע פיטורים בהריון?

החוק קובע כי אם עובדת נמצאת אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה לפחות שישה חודשים, לא ניתן לפטר אותה מכל סיבה שהיא ללא היתר מיוחד מהממונה על חוק עבודת נשים. כלל זה מתקיים ללא קשר לשאלה האם המעסיק היה מודע להריון במועד ההחלטה לפיטורים. הצורך בהיתר חל גם על מצבים שבהם ניתנה לעובדת הודעה על פיטורים לפני סיום חצי שנה לעבודה אך הפיטורים נכנסו לתוקף לאחר מכן, או אם החל ההיריון בין מתן הודעת הפיטורים למועד כניסתה לתוקף.

 

מתי מותר או אסור להוציא הודעת פיטורים לעובדת בהריון?

מעבר לכך, החוק קובע כי במהלך חודשי ההיריון חל איסור על מעסיק להוציא הודעת פיטורים לעובדת ללא קבלת היתר, גם אם הפיטורים אמורים להתרחש לאחר התקופה המוגנת של 60 יום לאחר חופשת הלידה.

במקרים בהם מעביד מעוניין לסיים חוזה של עובדת בהיריון, עליו להגיש בקשה להיתר פיטורים מהנציב. היתר זה ניתן רק לאחר בחינה מדוקדקת של כל היבטי יחסי העבודה וקביעה כי הפיטורים אינם קשורים להריון.

 

מה קורה במקרים של פיטורים בהריון עקב צמצומים?

פיטורים של עובדות בהריון עקב צמצומים ללא האישור הנדרש נחשבים כפסולים. עובדות כאלה שומרת על כל זכויות העסקתן כאילו לא פוטרו. אם מעסיק פיטר עובדת בהיריון שלא כדין, העובדת זכאית לפיצויים. פיצוי זה כולל שכר והטבות כאילו יחסי העבודה נמשכו ללא הפרעה.

 

איזה נשים בהריון נהנות מהגנת הפיטורים?

הזכאות להגנות אלו חלה על כל העובדות בהריון, ללא קשר לשלב ההיריון. במקרה של פיטורים שלא כדין לעובדת שנפגעה יש זכות להגיש תלונה ליחידה לאכיפת דיני עבודה או לנקוט בצעדים משפטיים בבית הדין לעבודה לתבוע פיצויים. כמו כן, אם עובדת נמצאת אצל אותו מעסיק או מקום עבודה פחות משישה חודשים ופוטרה עקב הריון, היא רשאית לבקש פיצויים לפי חוק שוויון הזדמנויות בעבודה. לעומת זאת, אם משך הזמן עולה על שישה חודשים, תביעות הפיצויים חלות על פי חוק עבודת נשים.

 

החוק מונע פיטורי הריון, אך יכול להיות שתצטרכי עורך דין

תקנות אלו מגלמות את המחויבות של החוק הישראלי להגנה על עובדות בהריון, במיוחד במהלך שינויים ארגוניים כגון צמצום כוח אדם. הם מבטיחים שהריון ולידה אינם עילה לאפליה בעבודה, ומחזקים את עקרון שוויון הזדמנויות בתעסוקה.

הבעיה עם זכויות בעבודה מן הסוג הזה מתחילה כאשר נשים לא מנצלות את האופן שבו החוק מגן עליהן. בעוד במקרים של תאונות בעבודה, רוב האנשים יודעים שעליהם לפנות לערכאות משפטיות – דווקא בנסיבות של פיטורים זה עלול להיות מורכב יותר. הפתרון הוא כמובן לפנות לעורך דין כמה שיותר מוקדם. כאשר עושים זאת, יש לוודא שמדובר על עורך דין שמתמחה בדיני עבודה.

 

מה עושה עורך דין שמתמחה בפיטורים בהריון?

עורכי דין לדיני עבודה המתמחים בפיטורים בהריון מסייעים בראש ובראשונה בבעיות אישיות מצד המועסקת, אבל גם ברגולציה על המעסיק. הם עוזרים למעסיקים להבין וליישם את חוקי העבודה והתקנות, תוך הבטחת עמידה בתקני העסקה. זה כולל ייעוץ בנושאים כמו בריאות ובטיחות תעסוקתית, הטבות לעובדות ומדיניות נגד אפליה. על ידי כך, הם עוזרים ללקוחות להימנע מבעיות משפטיות פוטנציאליות ולשמור על מקום עבודה הרמוני.

בנוסף לשירותים אלו, עורכי דין לדיני עבודה מציעים ייעוץ פרואקטיבי למניעת בעיות משפטיות לפני שהן עולות. הם יכולים לערוך ביקורות של נוהלי העסקה ומדיניות, לזהות תחומי סיכון ולהמליץ על שיפורים. גישה מונעת זו מועילה ביצירת סביבת עבודה תואמת חוקית וחיובית, ומפחיתה את הסבירות למחלוקות ואתגרים משפטיים.

 

עורך דין שמלווה את התחום יכול לעזור גם לך וגם למעסיק שלך

מצד אחד, עורכי דין דיני עבודה ממלאים גם תפקיד מכריע בשינויים ארגוניים כגון מיזוגים, רכישות וצמצום. הם מספקים ייעוץ לגבי ההשלכות המשפטיות של שינויים אלו, לרבות זכויות עובדים, פיטורים, חבילות פיצויים והעברת חוזי עבודה. ההנחיה שלהם חיונית כדי להבטיח שמעברים כאלה מנוהלים בצורה חוקית וברגישות.

מאידך, הניסיון שלהם מסייע גם לנשים בהריון שבוחרות לתבוע את המעסיקים שלהן. בין אם זה קורה בגלל פיטורים בהריון או נסיבות אחרות, יש לוודא שמדובר בעורכי דין בעלי ניסיון מוכח.

 

עזרה של עורך דין יכולה לחסוך למעסיק פיטורים בהריון

הכשרה והשכלה הם שירותים חשובים נוספים המוצעים על ידי עורכי דין לדיני עבודה. הם יכולים לספק מפגשי הדרכה למעסיקים ולעובדים בהיבטים שונים של דיני עבודה, כגון שוויון הזדמנויות בעבודה, הטרדה מינית ובטיחות במקום העבודה.

הכשרה זו מסייעת בבניית מודעות והבנה, קידום תרבות מקום עבודה תואמת חוקית ומכבדת. בטווח הארוך, אלו בדיוק הפעולות שמונעות פיטורים בהריון עקב צמצומים עם או בלי תום לב.

 

לא רוצה לעבור פיטורים בהריון? אל תשכחי ליידע את המעסיק!

חשוב לציין שעובדות בחודש החמישי להריונן נדרשות ליידע את מעסיקם על מצבן. בכל מקרה, מעסיקים מנועים על פי חוק לפטר עובדת בהריון שסיימה שישה חודשי עבודה ללא היתר, מה שנחשב לעבירה פלילית.

זאת ועוד, הפסקת עבודה במהלך חופשת הלידה או תוך 60 יום לאחריה (כולל כל חופשה ללא תשלום שנלקחה לאחריה) אסורה בהחלט ללא היתר מהממונה על חוק עבודת נשים.

 

עורך דין בהתאמה אישית? דרישה לגיטימית לחלוטין

עורכי דין דיני עבודה מציעים שירות אישי המותאם לצרכיו הייחודיים של כל לקוח. בין אם זה עסק קטן, תאגיד גדול או עובד בודד, הם מספקים ייעוץ ופתרונות מותאמים אישית הנותנים מענה לבעיות משפטיות ספציפיות כגון פיטורים בהריון עקב צמצומים.

 

אנחנו כאן כדי לעזור לך להתמודד עם הפיטורים

השירותים הניתנים על ידי עורך דין דיני עבודה מטעם משרדנו הינם מגוונים ומהווים חלק בלתי נפרד מהתפקוד השוטף שלך מול המעסיק והמערכת. מייעוץ משפטי וניסוח חוזים ועד ליישוב סכסוכים והבטחת עמידה בכל המחויבויות, המומחיות מכסה קשת רחבה של עניינים משפטיים הקשורים לעבודה. על ידי שימוש בשירותים אלה, מעסיקים ועובדים יכולים להתמודד עם המורכבות של מקום העבודה בביטחון, בידיעה שהאינטרסים המשפטיים שלהם מיוצגים ומוגנים היטב.

רוצה לקבל פרטים נוספים? עכשיו בדיוק הזמן ליצור קשר עם המשרד שלנו. אפשר לעשות את זה ישירות בטלפון, או כמובן בהשארת פרטים באתר כדי שנוכל לעמוד לרשותך כמה שיותר מהר ובאדיבות.

פיטורים בהריון עקב צמצומים
פיטורים בהריון עקב צמצומים
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>