ClickCease
חיפוש

פיטורים בדין מפוטר

סטטוס של מפוטר משנה בצורה משמעותית את הזכויות של העובד ואת היכולת שלו לשמור עליהן מול המערכת המשפטית והמעסיק. במקרים רבים מתקיימים פיטורים בדין מפוטר, לכן חשוב לפנות אל עורך דין ולהתייעץ איתו כמה שיותר מוקדם

 

פוטרתם? פנו לעורך דין כדי להבין מה הסטטוס שלכם 

משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' מתמחה בנושא של פיטורים בדין מפוטר. אחד הנציגים או הנציגות מטעם עו"ד ליאת פייגל יכולים לעמוד לרשותכם בהקדם, בשביל שתבינו מה הסטטוס המעודכן שלכם מבחינה חוקית ומה המשמעות. 

הניסיון של עורכת דין ליאת פייגל מגלה, שלעיתים קרובות עובדים ועובדות יכולים לנצל שורה ארוכה של זכויות, אבל מה שמונע מהם להשיג את המטרה הוא רק חוסר ידע. בשביל למנוע את זה, יוצרים קשר עם עורך דין דיני עבודה כמה שיותר מוקדם.

 

מה זה אומר פיטורים לפי דין מפוטר?

המושג "פיטורים בדין מפוטר", היבט בולט בדיני העבודה, נסוב סביב מצבים שבהם התפטרות של עובד מטופלת כחוק כאילו פוטר. על תפיסה זו חל בעיקר סעיף 11(א) לחוק פיצויי פיטורים התשכ"ג-1963. לפי סעיף זה, תנאים מסוימים מאפשרים להשוות התפטרות עובד לפיטורין, ובכך לזכות אותו בפיצויי פיטורים כאילו פוטר על ידי המעסיק.

 

תרחישים של פיטורים לפי דין מפוטר

החוק מכיר בשני תרחישים עיקריים שלפיהם עובד יכול להתפטר כאילו פוטר: הרעה מוחשית בתנאי העבודה ונסיבות אחרות ביחסי העבודה שהופכות את המשך עבודתו של העובד למשהו בלתי סביר. לכל אחד מהתרחישים הללו יש את המאפיינים וההשלכות הייחודיים לו.

 

מהי הרעה בתנאי עבודה שגורמת לפיטורים בדין מפוטר?

הרעה מוחשית בתנאי העבודה מתייחסת לשינויים משמעותיים בסביבת העבודה של העובד המשפיעים לרעה על העסקתו. זה יכול לכלול מגוון מצבים כמו שינוי בעבודה או תפקיד, הפחתה בהטבות כמו חופשה שנתית או תשלום שעות נוספות, דחיית תשלומי שכר, הפחתה משמעותית של ימי עבודה, ביטול הסעות שסופק על ידי המעסיק, או העברת מקום העבודה הרחק ממקום מגוריו של העובד. חשוב שהעובד יוכיח באופן אובייקטיבי ששינויים אלו הם מהותיים ואינם מבוססים רק על רגשות סובייקטיביים.

 

מהן נסיבות ביחסי עבודה שגורמות לפיטורים בדיני מפוטרים?

התרחיש השני, נסיבות אחרות ביחסי העבודה, מביא בחשבון את ההקשר הרחב יותר של סביבת העבודה של העובד. זה כולל מקרים בהם יחסי העבודה הושפעו מגורמים כמו יחס משפיל כלפי העובד, התקנת מצלמות נסתרות המובילות לאובדן אמון, התעלמות מבטיחות במקום העבודה, דרישות מוגזמות לשעות נוספות או יחס עוין מצד המעסיק או הממונה. מצבים אלו, כאשר הם מתעוררים, יכולים ליצור סביבת עבודה כל כך בלתי נסבלת עד שהיא מאלצת את העובד להתפטר.

 

תנאים להגדרת פיטורים בדין מפוטר

ישנם תנאים ספציפיים שעובד צריך לעמוד בהם כדי לממש את הזכות להתפטר כאילו פוטר. ראשית, על העובד להוכיח קיומה של הרעה מוחשית בתנאי העבודה או נסיבות שליליות אחרות ביחסי העבודה. 

שנית, חייב להיות קשר סיבתי בין תנאים אלו לבין החלטת העובד להתפטר. 

לבסוף, על העובד לתת למעסיק הודעה סבירה על הכוונה להתפטר עקב תנאים אלה, תוך מתן הזדמנות למעסיק לתקן אותם. אולם אם ברור שהמעסיק אינו יכול או אינו מתכוון לתקן סוגיות אלו, ניתן לוותר על הדרישה למתן הודעה מוקדמת.

 

השפעת העיתוי של פיטורים בדין מפוטר

גם עיתוי ההתפטרות בנסיבות אלה הוא גורם מכריע. בעוד שבתי הדין לעבודה נוטים להיות מקלים, ומאפשרים לעובדים זמן לחפש עבודה חלופית לפני התפטרות, עיכוב מופרז עלול להחליש את תביעת העובד. התפטרות זמן רב מדי לאחר ההידרדרות בתנאים עשויה לרמז על חוסר קשר ישיר בין השינויים השליליים להתפטרות.

 

פיטורים בדין מפוטר – כך תדעו אם זה חל עליכם

המושג "פיטורים בדין מפוטר" הוא היבט קריטי בדיני העבודה, המספק מסגרת משפטית לעובדים לצאת ממצבי עבודה בלתי נסבלים תוך שמירה על זכויותיהם לפיצויים. חוק זה מדגיש את חשיבותו של יחס הוגן במקום העבודה, ומעניק סעד משפטי לעובדים הנקלעים לסביבות עבודה שהשתנו באופן משמעותי או עוינות.

הדרך להתמודד עם הנושא ברמה המשפטית היא לפנות אל עורך דין דיני עבודה. כך תדעו אם חל עליכם הדין של פיטורים בדין מפוטר, מה זה אומר ואיך אפשר לפעול. מעבר לכך, הניסיון הקודם של עו"ד דיני עבודה חוסך זמן יקר ערך בהתנהלות מול הרשויות והערכאות המשפטיות. 

 

מה עורך דין עושה במקרים של פיטורין בדין מפוטר?

נסיבות של פיטורים בדין מפוטר הן כמובן רק חלק מרשימת הנושאים בהם עוסק עורך דין שבקיא בתחום של זכויות בעבודה. אבל בניגוד לסיטואציות כמו תאונות בעבודה שיש להן השלכות פיזיות ברורות, כאן פיטורים הן נקודת פתיחה למאבק בעל גוון משפטי יותר. 

 

התרומה של עורך דין למאבק המשפטי אחרי פיטורין בדין מפוטר

יתר על כן, עורכי דין דיני עבודה ממלאים תפקיד חיוני בהדרכת לקוחות בהליכים משפטיים. תהליכים משפטיים יכולים להיות מרתקים ומורכבים, עם שלבים שונים ומועדים שיש לעמוד בהם במדויק. 

עורך דין יכול לעזור בתהליכים אלו, תוך הקפדה על תיוק כל המסמכים הדרושים בזמן. הוא יכול גם להכין את הלקוחות לכל דיון או פגישה, לספק עצות כיצד להציג את המקרה שלהם ולמה לצפות במהלך התהליך.

 

נקודת המבט של עורך דין – הכלי שלכם מול המעסיק ובית המשפט

היבט חשוב נוסף בהתייעצות עם עורך דין דיני עבודה הוא נקודת המבט האובייקטיבית שהוא מביא. סכסוכי תעסוקה – בעיקר אחרי פיטורים – עלולים להיות טעונים רגשית, ויש צורך מהותי בבעל מקצוע שיכול לספק השקפה חסרת פניות. 

עורך דין לדיני עבודה יכול להעריך מצב באופן אובייקטיבי, להציע ייעוץ פרגמטי ולמנוע מלקוחות לקבל החלטות על סמך רגשות. אובייקטיביות זו מבטיחה שלקוחות ינקטו פעולות שמתאימות לא רק מבחינה משפטית אלא גם לטובתם ארוכת הטווח.

 

פיטרתם עובד ואתם לא בטוחים אם זה חוקי? כך עליכם לפעול

הסוגייה של פיטורים בדין מפוטר רלוונטית כמובן גם למעסיק. במקרים כאלה, עורך דין דיני עבודה מספק מגוון שירותים משפטיים מיוחדים שהם חיוניים הן למעסיקים במגזר הפרטי והן למעסיקים במגזר הציבורי. 

שירותים אלו מקיפים היבטים שונים של דיני העבודה, ומבטיחים כי זכויות המעסיקים מוגנות וכי הם עומדים בתקנות העבודה הרלוונטיות. מגוון השירותים המוצעים על ידי עורכי דין דיני עבודה הינו נרחב ונותן מענה לצרכים המשתנים של יחסי העבודה. ככל שהמעסיק פונה מוקדם יותר לעורך דין, כך הוא מגן על עצמו מפני תביעות לא צפויות מצד העובדים שכפופים לו.

 

כל הסיבות לפנות לעורך דין כמה שיותר מוקדם

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה יכולה לעתים קרובות להוביל להחלטות מהירות וידידותיות יותר. לעורכי דין מנוסים יש כישורים במשא ומתן וגישור, שיכולים להועיל בפתרון סכסוכים ללא צורך במאבקים משפטיים ארוכים ויקרים. 

על ידי ניהול דיאלוג בונה וחיפוש אחר פתרונות הסכימים הדדיים, עורך דין דיני עבודה יכול לסייע בשמירה על קשרים מקצועיים ולהגיע להסדרים המשביעים רצון לכל הצדדים המעורבים. בטווח הארוך, שכר הטרחה של עורך הדין הוא השקעה משתלמת: בזכות עורך הדין, סביר להניח שעובדים ועובדות ימצו את מלוא הזכויות שלהם. 

 

הדרך להגנה על האינטרסים שלך עוברת בהתייעצות עם עורך דין

התייעצות עם עורך דין דיני עבודה היא החלטה נבונה לכל מי שעוסק בעניינים משפטיים הקשורים לעבודה. המומחיות של נציגי המשרד שלנו בדיני עבודה, היכולת לפרש ולנסח חוזים, לייצג לקוחות בסכסוכים, להדריך בהליכים משפטיים, לספק ייעוץ אובייקטיבי ולנהל משא ומתן על פתרונות ידידותיים – זהו נכס יקר מפז ללקוחותינו. 

בתחום המורכב והמשתנה של דיני העבודה, עמידת איש מקצוע מיומן לצידכם יכולה לעשות הבדל משמעותי בהגנה על הזכויות והאינטרסים במקום העבודה. אם אתם מתלבטים לגבי איך לפעול, אנו ממליצים לפנות אלינו בהקדם. אפשר לעשות את זה באמצעות השארת פרטים באתר או ביצירת קשר עם המשרד. 

 

פיטורים בדין מפוטר
פיטורים בדין מפוטר

 

Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>