ClickCease
חיפוש

אלימות בעבודה דיני עבודה

בנושא של אלימות בעבודה, דיני עבודה מחמירים מאוד עם האשמים. כמו כן, דיני העבודה מטילים אחריות רבה על המעסיק מבחינת מניעת נסיבות שעלולות לגרום להופעת אירועי אלימות כאלה ואחרים. במידה ואירועי האלימות בכל זאת התרחשו, חשוב להתייעץ עם עורך דין ולקבל ממנו שירות משפטי הוגן.

בישראל ובמדינות נוספות בעולם קיים קשר מובהק בין אלימות בעבודה דיני עבודה והאחריות של המעסיק. יתרה על כך, דיני העבודה רואים בחומרה רבה מקרים של אלימות. בכל מקרה של אלימות בעבודה דיני עבודה עשויים להשית עונש חמור על העבריין, לבדוק את מידת האחריות של המעסיק ולקבוע פיצויים שמשולמים על ידי גורמים שונים.

 

מהי אלימות בעבודה בדיני עבודה?

מבחינת הגדרה של אלימות בעבודה דיני עבודה קובעים מאפיינים שונים. ראשית, אלימות במקום העבודה מתייחסת לכל מעשה של תוקפנות פיזית או מילולית, הטרדה או איומים המתרחשים במסגרת עבודה.

שנית, ישנם סוגים שונים של אלימות במקום העבודה שיכולים להתרחש במסגרות שונות, ולכל אחד מהם מאפיינים, גורמים והשלכות ייחודיים משלו. התייעצות עם עו"ד ליאת פייגל תמיד תהיה פתרון טוב ומומלץ, אך לא פחות מכך, חשוב להכיר את המאפיינים השונים של אלימות בעבודה דיני עבודה והנסיבות השונות גם בצורה עצמאית.

 

כוונה פלילית

עורכת דין ליאת פייגל מטפלת לעיתים קרובות במקרים של אלימות על רקע כוונה פלילית. סוג זה של אלימות במקום העבודה מתרחש כאשר גורם חיצוני או צד שלישי, ללא קשר קודם למקום העבודה, נוהג בהתנהגות אלימה או תוקפנית. הגורמים לסוג זה של אלימות במקום העבודה עשויים לכלול שוד, גניבה או פעילויות פליליות אחרות. ההשלכות של אלימות במקום העבודה בכוונה פלילית יכולות לכלול פגיעה פיזית בעובדים, נזק לרכוש ואובדן הכנסה.

 

לקוח/ספק

הניסיון של נציגי משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' מגלה שישנם אירועים שכיחים שבהם מופיעה אלימות בין לקוחות וספקים כלפי העבודה. סוג זה של אלימות במקום העבודה מתרחש כאשר לקוח או ספק הופכים לתוקפנים מבחינה מילולית או פיזית כלפי עובד.

הסיבות לאלימות כזו במקום העבודה עשויות לכלול חוסר שביעות רצון מהשירות, זמני המתנה ארוכים או גורמים אחרים שעלולים לגרום לתסכול. ההשלכות של סוג זה של אלימות במקום העבודה יכולות לכלול מתח של עובדים, פציעות, או אפילו אובדן עסק.

 

עובד-לעובד

אי אפשר לדבר על שירותים של עורך דין דיני עבודה בלי להזכיר מקרי אלימות בעבודה בין עובד לעובד. סוג זה של אלימות במקום העבודה מתרחש כאשר עובד נוקט בהתנהגות תוקפנית או אלימה כלפי עובד אחר. גורמים לסוג זה של אלימות במקום העבודה עשויים לכלול מחלוקות, סכסוכים או טינה אישית. ההשלכות של סוג זה של אלימות במקום העבודה יכולות לכלול פציעות של עובדים, טראומה פסיכולוגית, או אפילו אובדן תפוקה.

 

יחסים אישיים

סוג זה של אלימות במקום העבודה מתרחש כאשר מערכת היחסים האישית של עובד זולגת למקום העבודה, ומובילה להתנהגות תוקפנית או אלימה כלפי עובד אחר. החדשות הטובות הן שבאמצעות מעורבות של עו"ד דיני עבודה ניתן לטפל במקרה בצורה מקיפה ולקבל פיצויים, במידה והחוק מאפשר את זה.

הגורמים לסוג זה של אלימות במקום העבודה עשויים לכלול קנאה, בגידה או בעיות אישיות אחרות. ההשלכות של סוג זה של אלימות במקום העבודה יכולות לכלול מתח של עובדים, ירידה בתפוקה ופגיעה במוניטין של החברה.

 

אלימות על רקע אידיאולוגי

סוג זה של אלימות במקום העבודה מתרחש כאשר אדם או קבוצה עם אידיאולוגיה ספציפית עוסקים בהתנהגות תוקפנית או אלימה כלפי עובדים. הגורמים לאלימות אידיאולוגית במקום העבודה עשויים לכלול אמונות דתיות או פוליטיות. ההשלכות של סוג זה של אלימות במקום העבודה יכולות לכלול פציעות של עובדים, נזק לרכוש ואובדן עסקים.

באופן כללי, אלימות במקום העבודה עלולה לגרום למגוון השלכות שליליות, לרבות פגיעה פיזית, טראומה פסיכולוגית ופגיעה במוניטין של החברה. הבנת הסוגים השונים של אלימות במקום העבודה, הגורמים להן וההשלכות הפוטנציאליות, יכולה לעזור למעסיקים לפתח אסטרטגיות מניעה יעילות, וליצור סביבת עבודה בטוחה לעובדיהם.

 

טיפים לבחירת עורך דין שמתמחה בדיני עבודה

חשוב להכיר את ההבדלים בין זכויות בעבודה כדי לדעת מתי ולמי לפנות. שכירת עורך דין עשויה להיות יקרה, אך ישנן כמה דרכים בהן תוכל לחסוך בהוצאות המשפט מבלי לוותר על איכות הייצוג המשפטי. להלן מספר טיפים כיצד לחסוך בשכר טרחת עורך דין:

  • בדקו עורכי דין והשוו שכר טרחה: קחו את הזמן לחקור עורכי דין שונים ושכר הטרחה שלהם. השוו תעריפים וקחו בחשבון את רמת הניסיון והמומחיות של כל עורך דין לפני קבלת החלטה. עורכי דין מסוימים עשויים להיות יקרים יותר אך בעלי ניסיון רב יותר, בעוד שאחרים עשויים לתת שירות בתעריפים נמוכים יותר אך עשויים להיות פחות מנוסים.
  • היו מאורגנים ומוכנים: עורכי דין בדרך כלל גובים לפי שעה, כך שככל שתוכלו לחסוך להם יותר זמן, כך תוכלו לחסוך יותר בהוצאות המשפט. היו מאורגנים ומוכנים לפגישות ושיחות עם עורך הדין שלכם. הכינו את כל המסמכים והמידע הרלוונטיים, והיו ברורים לגבי המטרות והעדיפויות שלכם בתיק.
  • השתמשו בטכנולוגיה לטובתכם: עורכי דין רבים משתמשים כיום בטכנולוגיה כדי לייעל את עבודתם ולהפחית עלויות. שאלו את עורך הדין שלך אם הוא משתמש בכלים או בתוכנה מקוונים שיכולים לעזור להפחית עלויות, כגון שיחות ועידה בווידאו, אחסון מסמכים מבוסס ענן או כלים לחתימה אלקטרונית.
  • בדקו הסדרי שכר טרחה חלופיים: במקרים מסוימים של אלימות בעבודה, עורכי דין עשויים להיות מוכנים לעבוד על בסיס שכר טרחה או על בסיס שכר טרחה קבוע, במקום לגבות תעריפים לפי שעה. זה יכול להיות מועיל במיוחד במקרים בהם ההחלמה הפוטנציאלית או הנזקים משמעותיים, או במקרים בהם העבודה הכרוכה מוגדרת היטב וניתנת לחיזוי.
  • ניהול משא ומתן על שכר הטרחה: אל תפחדו לנהל משא ומתן על שכר הטרחה עם עורך הדין שלך. אם ערכתם את המחקר שלכם ויש לכם הבנה ברורה לגבי תעריף השוק עבור שירותים משפטיים באזור, ייתכן שיהיה קל יותר לנהל משא ומתן על תעריף נמוך יותר או תוכנית תשלום בהתאמה אישית.

 

באמצעות תיאום ציפיות ועבודה עם עורך הדין שלכם כדי למצוא דרכים להוזיל עלויות, ניתן לחסוך בהוצאות המשפט מבלי להתפשר על רמת המקצועיות והמומחיות הדרושה לכם כדי לנווט בהצלחה בעניינכם המשפטי.

 

מקרים שבהם אלימות בעבודה דיני עבודה שווים לך כסף

חוץ ממקרים של תאונות בעבודה או פיטורים לא מוצדקים, התייעצות עם עורך דין יכולה להיות שווה כסף גם במקרים של אלימות. אמנם על המעסיק והעובדים לעשות הכל על מנת למנוע אירועים כאלה, אבל לא תמיד זה אפשרי. במידה ולמרבה הצער כבר התרחשו אירועי אלימות במקום העבודה או שידוע לכם על תוכניות לבצע אירועים כאלה, חשוב לפעול מול עורך דין כדי ליהנות ממטריית ההגנה המלאה של החוק.

לסיכום, דיני העבודה מתייחסים בחומרה לאירועי אלימות, ובצדק. מבחינה משפטית, הנפגעים מאירועי אלימות אלו יכולים להתייעץ עם עורך דין ולהפוך את שכר הטרחה להשקעה.

אלימות בעבודה דיני עבודה
אלימות בעבודה דיני עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>