ClickCease
חיפוש

תביעות אובדן כושר עבודה

כיסוי ביטוחי למקרה של אובדן כושר עבודה מאפשר לקבל תשלום חודשי או שחרור מתשלומי פרמיות לחברת ביטוח פרטית, לאחר תקופת המתנה שנקובה בפוליסה. עם זאת, צריך לדעת איך להגיש תביעה לקבלת תגמולי ביטוח מן הסוג הזה, ואף לבחור נכון עורך דין שעוזר להתמודד עם הקשיים שמערימות חברות הביטוח על הלקוחות. אז איך עושים את זה נכון ומאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא

ביטוח אובדן כושר עבודה עומד לרשותנו בכל סיטואציה שבה חס וחלילה נאבד את היכולת לעבוד, להתפרנס ולהשתכר כלכלית. תביעות אובדן כושר עבודה רלוונטיות בנסיבות שונות ובהן מחלה, תאונה וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, המטרה של הכיסוי הביטוחי היא לספק לנו תשלום חודשי או מינימום שחרור מתשלומי הפרמיה שאנחנו מחויבים לשלם לחברת הביטוח הפרטית.

 

המאפיינים המיוחדים של תביעות אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה רלוונטית הרבה לפני גיל הפרישה. המאפיין הייחודי של תביעה מן הסוג הזה לעומת תביעות אחרות בא לידי ביטוי בכך שאנחנו משתמשים בה מלכתחילה כדי להשלים את השכר שחסר לנו – אבל שהיינו מקבלים אלמלא המחלה או התאונה. בנסיבות כאלה, אנחנו רוצים שיהיה בידנו מקור אלטרנטיבי שיאפשר לנו לשמור על איכות החיים למרות המגבלה.

איזה קשיים מערימות חברות הביטוח?

הבעיה מתחילה עם קשיים שמוערמים על ידי חברות הביטוח. הניסיון של עו"ד ליאת פייגל למשל מגלה שרוב חברות הביטוח מערימות קושי מבחינת משך זמן ההמתנה. למרות שכבר בפוליסה נקובה תקופת המתנה ספציפית, המון מבוטחים מגלים שהם צריכים לחכות יותר זמן עד שהם רואים את הכסף.

במקרים כאלה, ההמלצה של עורכת דין ליאת פייגל היא לפעול במישור המשפטי על מנת להשיג מיצוי זכויות. כמו כן, ניתן לפנות אל משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' כדי להגיש תביעה מסודרת לקבלת תגמולי ביטוח מן הסוג הזה.

מתי מקבלים פיצוי?

פיצוי בגין אובדן כושר עבודה, הוא סוג של ביטוח המעניק הטבות כספיות ורפואיות לעובדים שנפגעו בעבודה. אם אתה שכיר שנפגע בעבודה, ייתכן שאתה זכאי להגיש תביעה לשכר עובדים כדי לקבל הטבות אלה. את הפיצוי מקבלים רק אם מקבלים תביעה ומסיימים את תהליך המימוש. בשביל לקבל פיצוי בעקבות תביעות אובדן כושר עבודה, יש כמה שלבים שחייבים לעבור.

 

תביעות אובדן כושר עבודה – שלב אחרי שלב

אם נפגעת בעבודה ואינך יכול לעבוד, ייתכן שתהיה זכאי להגיש תביעת נכות לקבלת הטבות כספיות. הדרישות הספציפיות להגשת תביעת נכות משתנות לפי התקנות, אך התייעצות עם עו"ד דיני עבודה תחסוך את ההתלבטות ותעזור להקפיד על השלבים הבאים בתהליך:

  1. חשוב להגיש את התביעה בהקדם האפשרי לאחר התרחשות הפציעה או המחלה. אם תפספסו את המועד האחרון הזה, יתכן ויישללו מכם הטבות.
  2. דווחו על הפציעה או המחלה למעסיק. יש לדווח על הפציעה או המחלה בתוך פרק זמן מסוים, בדרך כלל תוך 30 יום מהתרחשות הפציעה או המחלה.
  3. קבלו טיפול רפואי לפציעה או מחלה שלך. חברת הביטוח גם יכולה לספק רשימה של ספקים רפואיים מאושרים.
  4. מלאו טופס תביעת עובדים. במקרים של אובדן כושר עבודה, יש לפעול מול המעסיק כדי לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ועצמאית מול חברת ביטוח פרטית.
  5. שלחו את טופס התביעה וכל תיעוד תומך למעסיק שלך, למוסד לביטוח לאומי או לחברת הביטוח שאליה אתם משתייכים. בדקו האם יש צורך לכלול הערת רופא המציינת שאינכם מסוגלים לעבוד וכל תיעוד רפואי אחר הקשור לפציעה או למחלה שלך.

 

מה התפקיד של עורך דין?

אם מתקשים לקבל הטבות לשכר עבודה או אם התביעה נדחתה, מומלץ לשקול לשכור עורך דין דיני עבודה שיעזור בתיק. בשלב הראשון, התפקיד שלו הוא להבהיר בפנינו סוגים שונים של זכויות בעבודה ולערוך סקירה כללית לגבי איזה מהן רלוונטיות עבורנו לפי הסיטואציה.

בשלב השני, סביר להניח שנשמע ממנו על הבדלים בין תאונות בעבודה ועל פסקי דין תקדימיים שיכולים לתמוך בטענה העיקרית שלנו מול חברת הביטוח או בין כתלי בית המשפט. בכל אחד מהמקרים האלה, נגלה למשל שיש הבדל בין פיצויים בעקבות תביעות אובדן כושר עבודה לבין זכויות ופיצויים בעקבות פיטורים אחרי מחלה.

בכל מקרה, מה שקובע את סיכויי ההצלחה שלנו בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה היא כמובן המקצועיות של עורך הדין. לכן חשוב לבחור אותו נכון ולדעת באיזה פרמטרים להתמקד כדי להשוות בין שירותים משפטיים שונים.

 

טיפים לבחירת עורך דין

בחירת עורך דין עלולה להיות משימה מורכבת. בנסיבות שבהן מאבדים את הכושר לעבוד וכושר ההשתכרות נפגע, סביר להניח שיש שורה ארוכה של נושאים בירוקרטיים שבהם אנחנו צריכים לטפל. זה מטיל לא מעט אחריות ואף גורם לתחושת לחץ. מנגד, אין לוותר על מעורבות של עורך דין מקצועי ויש לפחות כמה טיפים מעשיים שאותם כדאי לאמץ באופן מיידי:

  • חפשו עורך דין שיש לו ניסיון בטיפול בתיקי עובדים
  • בקשו אסמכתאות מלקוחות אחרים שהשתמשו בשירותי עורך הדין
  • קחו בחשבון את שכר הטרחה של עורך הדין. רוב עורכי הדין בדיני עבודה עובדים על בסיס שכר טרחה, מה שאומר שהם יגבו שכר טרחה רק אם הם יזכו בתיק
  • היפגשו עם עורך הדין באופן אישי כדי לדון במקרה
  • נסו לקבל תחושה לגבי האישיות וסגנון התקשורת – אל תזניחו את הכימיה האישית
  • ודאו שלעורך הדין יש רישיון לעסוק בעריכת דין, שהרישיון שלו בתוקף ושתחום ההתמחות מתאים לדיני עבודה

 

במילים אחרות, אם נפגעת בעבודה ואינך יכול לעבוד, ייתכן שתהיה זכאי להגיש תביעת נכות לקבלת הטבות כספיות ורפואיות. חשוב להגיש את תביעתך בהקדם האפשרי ולמלא אחר הנהלים המתאימים לכך. אמנם החיפוש אחר עורך הדין ייקח זמן, אבל הוא שווה את ההשקעה והמאמץ.

 

התפקיד של עורך דין ביחס למקרה שלך

יחס אישי של עורך דין יעזור לו להתאים את תהליך הגשת התביעה וההתנהלות מול הגורמים השונים, לנסיבות המיוחדות שעל הפרק. לכל אחד ואחת מאיתנו רקע רפואי או מקצועי אחר וזה עשוי להשפיע על התביעה ועל התגמול.

יתרה על כך, עורך הדין צריך לבדוק לעומק את התנאים הנקובים בפוליסת הביטוח של אובדן כושר עבודה שעליה חתמנו. אז על מנת שהתביעה אכן תעניק לנו את הפיצוי הכספי הראוי, על עורך הדין לבצע את התפקידו שלו ביחס לכל מקרה בנפרד.

 

מה התפקיד של עורך דין אם התביעה נדחית?

כאן המקום להזכיר שחברות בקרן פנסיה מעניקה אוטומטית כיסוי מפני אובדן כושר עבודה, או מה שמכונה "פנסיית נכות". עם זאת, בית המשפט עצמו מכיר בכך שמדובר בכיסוי צר ובסיסי. אז אם החלטתם נכון לרכוש ביטוח נוסף אבל התביעה נדחה, שווה להשקיע זמן ומאמץ בהתייעצות עם עורך דין שיודע למלא את התפקיד שלו כהלכה.

אם הינך מתקשה לקבל הטבות או אם תביעתך נדחתה, ייתכן שיש מקום לשקול לשכור עורך דין המתמחה בדיני עבודה שיסייע בתיק שלך. על ידי ביצוע שלבים אלה, באפשרותך להגדיל את הסיכויים שלך להשיג את ההטבות המגיעות לך.

תביעות אובדן כושר עבודה
תביעות אובדן כושר עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>