ClickCease
חיפוש

פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית

כל מצב של פיטורים שלא כחוק מאפשר לעובד להגיש תביעה נגד המעסיק. בשביל להשלים את ההליך המשפטי ולמצות את הזכויות הקיימות בתקנות, חשוב להתייעץ כמה שיותר מוקדם עם עורך דין שמגיע מהתחום ומכיר אותו. ספציפית אחרי אבחנה במחלה כרונית, זהו גם שירות משפטי שעשוי לסייע לשיקום הרפואי ולשיפור במצב הבריאותי של העובד

פיטורים מעבודה עלולה להיות חוויה קשה ומלחיצה עבור כל אחד, אך היא עלולה להיות מאתגרת במיוחד עבור אלו שאובחנו עם מחלה כרונית. עם זאת, החדשות הטובות הן שלא צריך להילחץ.

גם פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית מאפשרים התייעצות עם עורך דין שמתמחה בדיני עבודה במצבים כאלה. בשביל להשלים את התהליך המשפטי ולהגיש תביעה שתתקבל על ידי בית המשפט ותזכה את העובד בפיצויים, חשוב להבין מה קובע החוק ואיזה זכויות עובדים קיימות בו.

 

ייעוץ משפטי – מה צריך לדעת?

חשוב לציין שהחוקים והתקנות הספציפיים לגבי פיטורים וביטחון תעסוקתי משתנים לעיתים קרובות יחסית, ומאמר זה לא יספק ייעוץ משפטי או הכוונה. במקום זאת, נציע סקירה כללית של הסוגיות שעלולות להתעורר והדרכים שבהן עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע.

 

מה המשמעות של פיטורים אחרי אבחנה במחלות כרוניות?

חווית הפיטורים לאחר אבחון במחלה כרונית היא קשה. בין אם מדובר על עובדים צעירים או מבוגרים, יש כמה השלכות שצריך להיערך אליהן:

  • קבלת אבחנה של מחלה כרונית יכולה להיות חוויה משנה חיים, ולעיתים קרובות יכולה להיות לה השפעות משמעותיות על הקריירה והיציבות הכלכלית של האדם
  • לאלו המועסקים בזמן האבחון, החשש מאובדן מקום עבודתו עקב מחלתו יכול להוות דאגה מתמדת
  • במקרים מסוימים, אדם עשוי להיות מסוגל להמשיך לעבוד למרות מחלתו, בין אם על ידי שינוי חובותיו בעבודה או על ידי חופשה מהעבודה לצורך טיפול רפואי – אך היקף השעות יורד
  • במקרים אחרים, מחלה כרונית של אדם עלולה לגרום לכך שלא יוכל להמשיך לעבוד, והוא עלול להיאלץ לעזוב את עבודתו ולהיפגע בשכר
  • פיטורין מעבודה עלולים להיות הרסניים מבחינה רגשית וכלכלית, במיוחד עבור אלה שמתמודדים עם אתגרי מחלה כרונית. יכול להיות קשה למצוא עבודה חדשה, ואובדן הכנסה יכול להקשות על תשלום עבור טיפול רפואי וצרכים אחרים.
  • בנוסף לאתגרים הכלכליים והמעשיים, פיטורים לאחר אבחון מחלה כרונית עלולים לגרום גם למחיר רגשי משמעותי עבור החולה ומשפחתו
  • זה יכול להיות קשה להתמודד עם אובדן מקום עבודה שסיפק תחושת מטרה וזהות והלחץ הנוסף של מחלה כרונית עלול להפוך את החוויה לעוד יותר מאתגרת

 

איך מקבלים פיצוי כספי בעקבות פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית?

הניסיון של עו"ד ליאת פייגל למשל מגלה שהתמודדות במישור המשפטי היא כלי יעיל לשיפור בתחושת הביטחון העצמי והחיים האישיים. חוץ מאשר פנייה אל עורכת דין ליאת פייגל בשביל לרכז את כל השירותים המשפטיים תחת קורת גג אחת, המשמעות המיידית היא שיש סיכוי גבוה לתבוע את המעסיק ולהשיג פיצוי כספי.

 

מתי פונים אל עורך דין?

אז גם אם הפיטורים בוצעו שלא כדין, חשוב לפנות אל עורך דין ולהרחיב את ארגז הכלים שבו משתמשים על מנת לחזור לשגרה. מכאן והלאה, כל שנותר הוא לבדוק מה באמת עושה אותו עורך דין ומה תפקידו.

 

המלצות לפעולה בעקבות פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית

יכול להיות מועיל להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני עבודה כדי להגן על זכויותיך ולדאוג לאינטרסים שלך. עורך דין דיני עבודה יכול לעיין בחוזה העבודה שלך, לייעץ לך לגבי האפשרויות ולייצג אותך בהליכים משפטיים במידת הצורך.

אבל כמובן שהמישור המשפטי הוא חלק מארגז כלים רחב יותר שבו כדאי לעובדים להשתמש במקרים שבהם הם מפוטרים אחרי אבחנה במחלה כרונית:

  • ראשית, אם פוטרתם מעבודתכם לאחר שאובחנו עם מחלה כרונית, שקלו לבקש דמי אבטלה: אם פוטרתם מעבודתכם, ייתכן שתהיה זכאי לדמי אבטלה. הטבות אלה יכולות לסייע במתן תמיכה כלכלית בזמן חיפוש אחר עבודה חדשה.
  • שנית, שמרו על הבריאות שלכם. חשוב לתת עדיפות לבריאות ולרווחה בתקופה זו, גם אם זה אומר לקחת הפסקה מהעבודה. הקפידו לעקוב אחר תוכנית הטיפול שלך ופנה לטיפול רפואי במידת הצורך.
  • חוץ מזה, חקרו את האפשרויות מבחינת המשך השכלה או הכשרה. אם אינכם יכולים לחזור לעבודה הקודמת, שקלו לבחון הזדמנויות להשכלה נוספת או הכשרה שיכולות לעזור לך להתאים לעבודה מסוג אחר. זה יכול לעזור להגדיל את הסיכוי להסבת קריירה ועשוי גם לספק תחושת מטרה והישג בתקופה מאתגרת.
  • לבסוף, כדאי לשמור על גישה חיובית. תחושת הייאוש מובנת והגיונית עבור כל אחד ואחת מאיתנו, במיוחד אם צריכים להתמודד עם מחלה כרונית. עם זאת, חשוב לנסות לשמור על גישה חיובית ועל מוטיבציה. זכרו שמדובר בנסיגה זמנית, ועם נחישות ועבודה קשה תוכלו למצוא עבודה חדשה ולהתקדם בקריירה.

 

אובחנתם ופוטרתם? פנו לעורך דין

התייעצות עם המומחים של משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' היא הזדמנות מעולה מה התפקיד של עורך דין שמתמחה בדיני עבודה. קודם כל, אם פוטרתם מעבודתכם לאחר שאובחנה כחולה במחלה כרונית, ייתכן שיועיל להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני עבודה.

עורך דין דיני עבודה הוא עורך דין משפטי המתמחה בחוקים ובתקנות המסדירים את היחסים בין מעסיקים לעובדים. עו"ד דיני עבודה יכול לסייע בהגנה על זכויות העובדים ולספק ייצוג משפטי במקרים הכרוכים בסכסוכי עבודה.

 

כך עורך דין יכול לסייע במקרים של פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית

הנה חלק מהדרכים שבהן עורך דין יוכל לסייע אם פוטרתם לאחר שאבחנה במחלה כרונית:

  1. עיון בחוזה העבודה שלך ובמסמכים רלוונטיים אחרים כדי לקבוע אם המעסיק שלך פעל במסגרת זכויותיו החוקיות לפטר אותך
  2. ייעוץ לגבי זכויות בעבודה והאפשרויות שלך על פי חוקי העבודה והתקנות
  3. סיוע במשא ומתן על חבילת פיצויים או פיצוי אחר מהמעסיק שלך
  4. ייצוג בפועל בהליכים משפטיים, כגון תביעת פיטורים שלא כדין או תביעה לדמי אבטלה
  5. מתן הכוונה ותמיכה בתהליך חיפוש עבודה חדשה, כולל ייעוץ בהתאמות לנכים ונושאים אחרים הקשורים למחלה הכרונית

 

הדבר החשוב ביותר בהקשר הזה הוא לנסות לרכז כמה שיותר שירותים משפטיים תחת קורת גג אחת. כך למשל נדמה שאין קשר בין תאונות בעבודה לבין התמחות של עורך דין בנושא של פיטורים אחרי אבחנה במחלה כרונית, אבל לא כך הדבר: אותו עורך דין שמכיר לעומק את הדין המשפטי לגבי עובדים יכול גם לסייע לכאלה שעברו חוויה טראומטית ופוטרו לאחר שאובחנו במחלה כרונית.

 

הזכויות של העובד הן החובות של המעסיק

פיטורים לאחר אבחון מחלה כרונית עלולה להיות חוויה קשה ומלחיצה, אך חשוב לזכור שיש לכם זכויות ואפשרויות. פנייה לסיוע של עורך דין המתמחה בדיני עבודה יכולה להוות משאב רב ערך בניווט את האתגרים של פיטורים ומציאת עבודה חדשה.

על אף שלא ניתן יהיה לבטל לחלוטין את הלחץ ואי הוודאות של פיטורים, עורך דין יכול לעזור להגן על זכויותיכם. בין אם האבחנה התקבלה ממש עכשיו או בעבר, הפיטורים הם אולי פעולה שלא הייתה חוקית מבחינת המעסיק ואין שום סיבה להסכים לה.

פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית
פיטורים לאחר אבחנה במחלה כרונית
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>