ClickCease
חיפוש

הלנת פיצויי פיטורין

מקרים מהסוג של הלנת פיצויי פיטורין מחייבים התייעצות עם עורך דין שיכול לסייע לנו במימוש זכויות לפי דיני עבודה. כמו כן, רצוי לפנות לייעוץ משפטי כמה שיותר מהר על מנת למנוע מצב שבו הלנת הפיצויים גורמת להפסד כלכלי ופגיעה באיכות החיים האישית או של המשפחה. אז איך עושים את זה ומאיפה מתחילים? הנה הפרטים המלאים.

הלנת פיצויי פיטורין מתייחסת לנוהג של מעסיק לעכב את חלקם או את כולם, למרות שהם מגיעים על פי חוק לעובד שפוטר או פוטר. פיצויי פיטורין הם בדרך כלל תשלום חד פעמי הניתן לעובדים שמפטרים אותם, כדרך לספק להם תמיכה כלכלית בתקופת המעבר שלהם ולפצות אותם על שנות עבודתם. אם המעסיק מלין את הפיצויים הללו – או במילים אחרות מעכב אותם – זה הזמן לפנות לעורך דין.

 

סיבות נפוצות להלנת פיצויי פיטורים

מעסיקים רשאים לעכב פיצויי פיטורין מסיבות מגוונות, כגון לוודא שהעובד העוזב עומד בתנאים מסוימים, כגון חתימה על שחרור תביעות או הסכם סודיות. סיבה נוספת להלנת פיצויי פיטורין עשויה להיות קיזוז כל חובות או התחייבויות כספיות שהעובד חייב לחברה, כגון הלוואה או שכר שולם ביתר. בנוסף, מעסיקים רשאים לעכב פיצויי פיטורין כדי לעמוד בדרישות החוקיות או הרגולטוריות, כגון ציות לצו בית משפט או צו עיקול.

איך הלנת שכר מושפעת מהסכמי שכר?

חשוב לציין שהכללים והתקנות לגבי פיצויי פיטורין וניכוי במקור משתנים בהתאם לתחום השיפוט ויכולים להיות מושפעים מתנאי חוזה העבודה או ההסכם הקיבוצי בין המעסיק לעובד. רצוי הן למעסיק והן לעובד להתייעץ עם יועץ משפטי על מנת להבטיח כי הלנת פיצויי פיטורין נעשית בהתאם לחוקים ולתקנות החלים.

 

מה ההשלכות של הלנת פיצויי פיטורין?

הלנת פיצויי פיטורים יכולה להיות בעלת מספר השלכות על עובדים שפוטרו או פוטרו. ראשית, זה יכול ליצור קשיים כלכליים עבור העובד, במיוחד אם הוא הסתמך על פיצויי הפיטורים לכיסוי הוצאות המחיה שלו בזמן שהוא מחפש עבודה חדשה. זה יכול להיות מלחיץ במיוחד עבור עובדים שאולי כבר חווים מצוקה כלכלית עקב אובדן מקום עבודתם.

בנוסף, הלנת פיצויי פיטורים עלולה ליצור תחושה של חוסר אמון או חוסר רצון בין העובד למעסיק. אם העובד חש כי הוא זוכה ליחס בלתי הוגן או שהמעסיק אינו מקיים את התחייבויותיו, הדבר עלול לפגוע במערכת היחסים, ולהקשות על המשא ומתן לפתרון משביע רצון.

 

הזדמנות טובה להתייעץ עם עורך דין

היתרון של התייעצות עם עו"ד ליאת פייגל הוא שניתן לרכז שירותים משפטיים שונים מול אותו משרד. במקרים של הלנת פיצויים או משכורות, מעורבות מיידית של עורכת דין ליאת פייגל מגדילה את הסיכוי לכך שהמעסיק ישלם בסוף את מה שמגיע לכם כחוק. עם זאת, קיימים עוד מקרים שבהם מעורבות של משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' ובמסגרתם הלנת הפיצויים, היא הזדמנות לטפל בנושאים רחבים יותר.

 

הלנת פיצויים על רקע מחלוקת

הלנת פיצויי פיטורים עשויה גם להעיד על כך שישנן סוגיות או מחלוקות אחרות בין המעסיק לעובד שיש לטפל בהן. לדוגמה, אם המעביד מעכב את פיצויי הפיטורים כדי לקזז חובות שטרם עומדים, זה עשוי להוות אינדיקציה לכך שישנן סוגיות פיננסיות או משפטיות אחרות שצריכות להיפתר.

ככלל, הלנת פיצויי פיטורים עלולה להוות מקור משמעותי ללחץ וקושי לעובדים שפוטרו או מפוטרים, וחשוב הן לעובד והן למעסיק לגשת למצב בשקיפות, תקשורת ומחויבות לפתרון כל נושאים בצורה הוגנת ושוויונית. בכל אחד מהמקרים האלה, עורך דין דיני עבודה הוא איש המקצוע הנכון לפנות אליו.

 

מה עושים כשהכסף לא מגיע?

אם מעסיק מעכב את פיצויי הפיטורים של העובד, עשויות להיות לעובד אפשרויות משפטיות להמשיך. הנה כמה פעולות אפשריות שעובד יכול לבצע:

  • עיון בחוזה העבודה או ההסכם הקיבוצי: על העובד לעיין בחוזה העבודה או ההסכם הקיבוצי שלו כדי לקבוע האם הלנת פיצויי פיטורים על ידי המעסיק מפרה תנאים חוזיים כלשהם. אם יש הפרת חוזה, ייתכן שהעובד יוכל להגיש תביעה נגד המעסיק כדי לקבל את פיצויי הפיטורים שעוכבו.
  • פנייה לעורך דין: אם העובד סבור כי מעבידו מעכב את פיצויי הפיטורים שלא כדין, עליו לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. עורך הדין יכול לייעץ לעובד על זכויותיו ואפשרויותיו המשפטיות, ויכול לייצג אותו במשא ומתן מול המעסיק או בהליכים משפטיים.
  • ניהול משא ומתן לפשרה: במקרים מסוימים יתכן שיתאפשר בין העובד והמעסיק לנהל משא ומתן לפשרה המאפשרת שחרור פיצויי הפיטורים המעוכבים. העובד עשוי לרצות להיעזר בעורך דין או מגשר במשא ומתן זה כדי להבטיח כי זכויותיו והאינטרסים שלו מוגנים.

 

חשוב לציין שהאפשרויות המשפטיות העומדות לרשות העובד תלויות בנסיבות הספציפיות של המקרה ובחוקים והתקנות החלים עליו. עורך דין או איש מקצוע אחר יכולים לספק הדרכה לגבי דרך הפעולה הטובה ביותר עבור העובד בהתבסס על מצבו האישי.

 

התפקיד של עורך דין בהלנת פיצויים

תפקידו של עורך דין במקרים של הלנת פיצויי פיטורין יכול להיות משמעותי, שכן הוא יכול לספק הכוונה, תמיכה וייצוג יקרי ערך לעובדים המבקשים לגבות את פיצויי הפיטורים שנמנעו. הנה כמה מהדרכים העיקריות שבהן עורך דין יכול לעזור במקרים אלה:

  1. ייעוץ משפטי: עורך דין לעבודה יכול להעניק ייעוץ משפטי לעובד לגבי זכויותיו ואפשרויותיו, ויכול לסייע לו להבין את ההשלכות המשפטיות של פעולות המעסיק. הוא יכול גם לייעץ לעובד על דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט כדי לגבות את פיצויי הפיטורים שעוכבו.
  2. משא ומתן: עורך דין יכול לסייע לעובד במשא ומתן מול המעסיק כדי לנסות להגיע לפשרה המאפשרת שחרור פיצויי הפיטורים המעוכבים. הוא יכול לעזור לעובד להבין את החוזקות והחולשות של המקרה שלו, ולעזור לו לפתח אסטרטגיה למשא ומתן עם המעסיק.
  3. ייצוג משפטי: אם המשא ומתן לא צלח, עורך דין יכול לייצג את העובד בהליכים משפטיים לגבות את פיצויי הפיטורים שנמנעו ממנו. באפשרותו להגיש תביעה בשם העובד וביכולתו לייצג אותם בבית משפט, גישור או בוררות.
  4. סנגור משפטי: עורך דין יכול גם לדאוג לזכויותיו ולאינטרסים של העובד לאורך כל ההליך המשפטי, ויכול לסייע בשמירה על זכויותיו ויחס הוגן ושוויוני.

 

ככלל, תפקידו של עורך דין במקרים של הלנת פיצויי פיטורים הוא להעניק לעובד תמיכה וייצוג משפטי ולסייע לו לגבות את פיצויי הפיטורים המגיעים לו. עורך הדין יכול לסייע לעובד במשא ומתן מול המעסיק, ויכול לספק ייצוג משפטי אם המשא ומתן לא מצליח.

 

מתי פונים לעורך דין?

פנייה אל עו"ד דיני עבודה צריכה להתבצע ברגע שבו עולה חשד להפרת החוק מצד המעסיק. אפילו אם לכאורה לא עבר יותר מדי זמן מהיום שבו פיצויי הפיטורים היו אמורים להגיע, עדיף לפנות אל עורך דין שמתמחה בתחום של זכויות בעבודה ולבדוק את האפשרויות שעומדות לרשותכם.

במילים אחרות, פנייה אל עורך דין בגלל הלנת כספים חשובה לא פחות מאשר התייעצות איתו במקרים של תאונות בעבודה או בדרך אליה. בכל אחד מהמקרים האלה, זהו כלי מרכזי למיצוי זכויות.

הלנת פיצויי פיטורין
הלנת פיצויי פיטורין
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>