ClickCease
חיפוש

תביעות אובדן כושר עבודה

כיסוי ביטוחי לאובדן כושר עבודה מאפשר קבלת תשלום חודשי או פטור מתשלום פרמיות לחברת ביטוח פרטית לאחר תקופת המתנה המצוינת בפוליסה. עם זאת, צריך לדעת איך להגיש תביעה לקבלת תגמולי הביטוח הללו, וכן לבחור עורך דין מתאים שיסייע להתמודד עם הקשיים שמציבות חברות הביטוח בפני הלקוחות. איך ניגשים לכך באופן נכון ומאיפה מתחילים? הנה המדריך המלא.

 

במקרה של אובדן כושר עבודה, ביטוח האובדן כושר עבודה נותן עבורנו כלים להתמודד עם המצב הקשה שבו נמצאים, במקרה שנאבדה היכולת לעבוד, להרוויח ולהתפרנס. תביעות לקבלת תשלום בגין אובדן כושר עבודה יכולות להתרחש במגוון נסיבות, כולל מחלה, תאונה ועוד. בכל אחת מהן, המטרה של כיסוי הביטוח היא לספק לנו תשלום חודשי או לפטור אותנו מתשלומי פרמיות הביטוח הפרטי שאנו חייבים לשלם.

 

המאפיינים המיוחדים של תביעות אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה היא נושא המשמעותי מאוד, בעיקר כשאנו עדיין בשלבי פעילותנו המקצועית ורחוקים מגיל הפרישה. הייחוד בתביעה כזו מתגלה בכך שאנו מצפים להשיג ממנה פיצויים, לא רק כסף לכיסנו במקרה של מחלה או תאונה, אלא גם כדי לשקף את ההפסד הכלכלי שנגרם לנו ושהיה קיים לו אם לא היינו חשופים לאותן נסיבות. במצבים כאלה, חשוב לנו לשמור על איכות החיים ולכן אנו מעוניינים בכלי מועיל כגון תביעת אובדן כושר עבודה, שיאפשר לנו להתמודד עם המצב ולשמור על סטנדרט חיים ראוי.

 

איזה קשיים מערימות חברות הביטוח?

הבעיה מתחילה עם קשיים שמוערמים על ידי חברות הביטוח. הניסיון של עו"ד ליאת פייגל למשל מגלה שרוב חברות הביטוח מערימות קושי מבחינת משך זמן ההמתנה. למרות שכבר בפוליסה נקובה תקופת המתנה ספציפית, המון מבוטחים מגלים שהם צריכים לחכות יותר זמן עד שהם רואים את הכסף.

במקרים כאלה, ההמלצה של עורכת דין ליאת פייגל היא לפעול במישור המשפטי על מנת להשיג מיצוי זכויות. כמו כן, ניתן לפנות אל משרד עו"ד ליאת פייגל ושות' כדי להגיש תביעה מסודרת לקבלת תגמולי ביטוח מן הסוג הזה.

 

מתי מקבלים פיצויי ?

פיצוי בגין אובדן כושר עבודה הוא סוג של ביטוח שמספק הטבות כספיות ורפואיות לעובדים שנפגעו במהלך עבודתם. אם אתה עובד ונפגעת מפציעה או מחלה בעבודה, ייתכן שיש לך זכות להגיש תביעה לשכר עובדים כדי לקבל הטבות אלו. את הפיצוי מקבלים רק אם מקבלים תביעה ומסיימים את תהליך המימוש. בשביל לקבל פיצוי בעקבות תביעות אובדן כושר עבודה, יש כמה שלבים שחייבים לעבור.

 

תביעות אובדן כושר עבודה – שלב אחרי שלב

אם נפגעת בעבודה ואינך יכול לעבוד, ייתכן שתהיה זכאי להגיש תביעת נכות לקבלת הטבות כספיות. הדרישות הספציפיות להגשת תביעת נכות משתנות לפי התקנות, אך התייעצות עם עו"ד דיני עבודה תחסוך את ההתלבטות ותעזור להקפיד על השלבים הבאים בתהליך:

 

  1. חשוב להגיש את התביעה בהקדם האפשרי לאחר התרחשות הפציעה או המחלה. אם תפספסו את המועד האחרון הזה, יתכן ויישללו מכם הטבות.
  2. דווחו על הפציעה או המחלה למעסיק. יש לדווח על הפציעה או המחלה בתוך פרק זמן מסוים, בדרך כלל תוך 30 יום מהתרחשות הפציעה או המחלה.
  3. קבלו טיפול רפואי לפציעה או מחלה שלך. חברת הביטוח גם יכולה לספק רשימה של ספקים רפואיים מאושרים.
  4. מלאו טופס תביעת עובדים. במקרים של אובדן כושר עבודה, יש לפעול מול המעסיק כדי לתבוע את המוסד לביטוח לאומי ועצמאית מול חברת ביטוח פרטית.
  5. שלחו את טופס התביעה וכל תיעוד תומך למעסיק שלך, למוסד לביטוח לאומי או לחברת הביטוח שאליה אתם משתייכים. בדקו האם יש צורך לכלול הערת רופא המציינת שאינכם מסוגלים לעבוד וכל תיעוד רפואי אחר הקשור לפציעה או למחלה שלך.

 

למידע נוסף בתביעת אובדן כושר עבודה, הכנסו לאתר כל זכות.

 

מה התפקיד של עורך דין?

במידה ונתקלתם בקשיים לקבל הטבות לשכר עבודה או אם התביעה נדחתה, כדאי לשקול לפנות לעורך דין דיני עבודה שיסייע בתיק. בשלב הראשון, תפקידו הוא להבהיר את הזכויות השונות בעבודה ולסקור אילו מהן רלוונטיות עבורנו לסיטואציה.

בשלב השני, סביר להניח שנשמע ממנו על הבדלים בין תאונות בעבודה ועל פסקי דין תקדימיים שיכולים לתמוך בטענה העיקרית שלנו מול חברת הביטוח או בין כתלי בית המשפט. בכל אחד מהמקרים האלה, נגלה למשל שיש הבדל בין פיצויים בעקבות תביעות אובדן כושר עבודה לבין זכויות ופיצויים בעקבות פיטורים אחרי מחלה.

למרבה המזל, מה שקובע את סיכויי ההצלחה שלנו בהגשת תביעת אובדן כושר עבודה היא כמובן המקצועיות של עורך הדין. לכן חשוב לבחור אותו נכון ולדעת באיזה פרמטרים להתמקד כדי להשוות בין שירותים משפטיים שונים.

 

טיפים לבחירת עורך דין

בהתמודדות עם אובדן הכושר לעבודה, נתקלים במגוון רחב של אתגרים, בעיות משפטיות ונושאים בירוקרטיים בהם אנחנו צריכים לטפל. בחירת עורך דין עלולה להיות משימה מורכבת גם כן, אך שימוש בעורך דין מיומן יכול להיות הפתרון הנכון, שניתן לקבל ממנו ייעוץ מקצועי ולהרגיש שיש מישהו שמטפל בכל הנושאים המורכבים בצורה מקצועית ואחראית, ויש לפחות כמה טיפים מעשיים שאותם כדאי לאמץ באופן מיידי:

  • חפשו עורך דין שיש לו ניסיון בטיפול בתיקי עובדים.
  • בקשו אסמכתאות מלקוחות אחרים שהשתמשו בשירותי עורך הדין.
  • קחו בחשבון את שכר הטרחה של עורך הדין. רוב עורכי הדין בדיני עבודה עובדים על בסיס שכר טרחה, מה שאומר שהם יגבו שכר טרחה רק אם הם יזכו בתיק.
  • היפגשו עם עורך הדין באופן אישי כדי לדון במקרה.
  • נסו לקבל תחושה לגבי האישיות וסגנון התקשורת – אל תזניחו את הכימיה האישית.
  • ודאו שלעורך הדין יש רישיון לעסוק בעריכת דין, שהרישיון שלו בתוקף ושתחום ההתמחות מתאים לדיני עבודה.

 

במילים אחרות, אם נפגעת בעבודה ואינך יכול לעבוד, ייתכן שתהיה זכאי להגיש תביעת נכות לקבלת הטבות כספיות ורפואיות. חשוב להגיש את תביעתך בהקדם האפשרי ולמלא אחר הנהלים המתאימים לכך. אמנם החיפוש אחר עורך הדין יכול להיות מאתגר, אבל המאמץ הוא שווה כדי להבטיח שהמקרה יובא לפתרון מוצלח ולקבלת הטבות הנדרשות.

 

התפקיד של עורך דין ביחס למקרה שלך

יחס אישי של עורך דין יעזור לו להתאים את תהליך הגשת התביעה וההתנהלות מול הגורמים השונים, לנסיבות המיוחדות שעל הפרק. לכל אחד ואחת מאיתנו רקע רפואי או מקצועי אחר וזה עשוי להשפיע על התביעה ועל התגמול.

יתרה על כך, עורך הדין צריך לבדוק לעומק את התנאים הנקובים בפוליסת הביטוח של אובדן כושר עבודה שעליה חתמנו. אז על מנת שהתביעה אכן תעניק לנו את הפיצוי הכספי הראוי, על עורך הדין לבצע את התפקידו שלו ביחס לכל מקרה בנפרד.

 

מה התפקיד של עורך דין אם התביעה נדחית?

כאן כדאי לציין שחברות בקרן הפנסיה מעניקות באופן אוטומטי כיסוי מפני אובדן כושר עבודה, או מה שנקרא "פנסיית נכות". עם זאת, חשוב להבין שמדובר בכיסוי מסוג צר ובסיסי. אם החלטתם לרכוש ביטוח נוסף ותביעתכם נדחתה, כדאי להשקיע מאמץ וזמן בהתייעצות עם עורך דין המכיר בעומק את הנושא ויודע לייעץ בצורה מקצועית.

 

אם נתקלת בקושי לקבלת הטבות או אם תביעתך נדחתה, כדאי לשקול לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה. באמצעות צעדים כאלה, תוכל להגדיל את הסיכויים להשגת ההטבות שמגיעות לך. למידע ופרטים נוספים צרו קשר.

 

תביעות אובדן כושר עבודה
תביעות אובדן כושר עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>