ClickCease
חיפוש

זכויות עובדים בפירוק חברה ופשיטת רגל

זכויות עובדים בפירוק חברה ופשיטת רגל – אם החברה שבה אתם עובדים התפרקה או פשטה רגל, דעו שיש לכם זכויות שתוכלו לדרוש ולקבל. מאמר זה ייתן לכם מידע בנושא זה, לצד דיני עבודה נוספים הקשורים בזכויות עובדים. חשוב שתדעו את זכויותיכם בחוק, ויותר מכך, דעו שאתם לא לבד, ותוכלו לפנות לקבלת ייעוץ וליווי משפטי מקצועי. כל הפרטים כאן. מתחילים.

 

דיני עבודה

לפני שנדון בזכויות עובדים במקרים של פירוק חברה ופשיטת רגל, חשוב להבין מהם דיני עבודה. דיני עבודה מתייחסים לחוקים ולתקנות המצויות בחוק, בכל הקשור בעולם התעסוקה, העבודה וביחסי עובד – מעביד. מטרת דיני העבודה הינם להסדיר את תנאי העובדים במשק ואת יחסי מעביד – עובד, ולספק הנחיות ברורות למעסיק לצד הגנה על העובד.

 

עורך דין מומחה בדיני עבודה

בשנים האחרונות יש עלייה במספר התביעות המוגשות בידי עובדים כנגד המעסיקים, ככל הנראה בשל הגברת המודעות לזכויות העובדים בחוק, ולדינמיות המאפיינת את שוק העבודה בעולם הפוסט מודרני. לשם הגשת תביעה משפטית, מומלץ להיעזר בעורך דין מומחה בתחום דיני העבודה, בעל ניסיון בתחום, אשר יוכל לבחון את המקרה הפרטי לעומקו, לתת מידע מקיף לעובדים ולהגיש כתב תביעה במקרה הצורך.

 

פירוק חברה ופשיטת רגל של המעסיק

פירוק חברה ופשיטת רגל הינם למעשה הצעד הסופי בחיי של חברה, אשר מפסיקה לתפקד. המשמעות היא: סגירת החברה ופיטור עובדיה, לעיתים בזמן קצר ובאופן מהיר ללא מתן אפשרות לעובדיה להתארגן.

 

חדלות פירעון

חדלות פירעון הינו מושג משפטי המתייחס למצב הבסיסי המוביל לפירוק חברה ופשיטת רגל. כמתואר לעיל, זהו מצב שבו סך הוצאותיו של האדם לרבות החובות שלו, גדול באופן משמעותי מהכנסותיו, לרבות הנכסים שלו, והוא אינו יכול לעמוד בגובה התשלום. בקיצור, מינוס רציני בבנק.

על חדלות פירעון מכריז האדם אל מול גורמי ההכנסה והבנקים, במצב שהוא אינו יכול בשום אופן לעמוד בחובותיו, או להגיע להסכמים אל מול המלווים או הנושים. בשנת תשע"ח (2018), נכנס לתוקף חוק "חדלות פירעון ושיקום כלכלי" המתייחס לענייני חדלות פירעון ומגדיר אותם, יחד עם הגדרת זכויות העובדים אשר איבדו את מקום עבודתם.

 

פשיטת רגל

המונח "פשיטת רגל" מתייחס למצבה הכלכלי של החברה, כשהיא אינה מניבה מספיק רווחים, ולעיתים אף נכנסת לגרעון משמעותי ובשל כך היא נסגרת. המשמעות היא שהמעסיק אינו מרוויח די כסף ואין ביכולתו לשלם לעובדיו ולשם את חובותיו. בשל כך החברה מודיעה על סגירתה.

 

פירוק חברה

פירוק חברה הוא למעשה סגירת החברה כפי שהיא, ומכירת חלקיה או תוצריה לחברות אחרות המעוניינות בנכסי החברה או בפרויקטים שאותם הובילה. פירוק חברה נעשה לרוב בעת פשיטת רגל, אך אין חובה שכך יהיה הדבר. לעיתים הבעלים של החברה מבקש לסגור אותה ולהתעשר עוד על חשבון סגירתה על ידי מכירת חלקיה לגורמים שונים.

 

דרכים לביצוע פירוק חברה

בפירוק חברה ישנו נוהל משפטי ברור, הקובע כי ניתן לפרק ולחלק חברה במספר דרכים:

  • על ידי הכרזה על רצון הבעלים
  • על ידי צו הניתן בבית המשפט המורה על פירוק
  • שילוב רצון הבעלים עם השגחה של גורם משפטי מוסמך (לרוב מטעם בית המשפט)

האחראי הבלעדי על הפירוק, המתכלל אותו אל מול הנושים ובעלי ההון, הינו עורך דין מומחה לפשיטת רגל.

 

זכויות עובדים בפירוק חברה ופשיטת רגל (חדלות פירעון)

במצב של חדלות פירעון, בו החברה מכריזה על פירוק חברה או פשיטת רגל, העובדים זכאים לזכויות בחוק, כמוצג להלן:

 

הזכות מי זכאי האחראי על הביצוע
זכאות לקבלת סכומי תשלומי החובה של המעסיק, שנשארו בהתאם לחוזה העבודה (בכפוף לסכום מקסימלי הרשום בחוק) כלל עובדי החברה ביטוח לאומי
העברת סכומים כספיים עבור קרן פנסיה, ביטוחים וקופות גמל, אשר היו מועברים מדי חודש על ידי המעסיק (בהתאם למספר החודשים שנותרו לתשלום לפי הסעיף הנזכר לעיל). כלל עובדי החברה ביטוח לאומי
שימוש בנכסי החברה עבור כיסוי חובות לעובדים (בטרם יכוסו חובות הנושים) כלל עובדי החברה, בפרט הותיקים ביטוח לאומי

עורך דין מומחה לפשיטת רגל

פדיון סכום ימי החופשה אשר עומדים לצד העובד, או אשר היו נצברים עד לסוף השנה כלל העובדים ביטוח לאומי
החזרת החלק היחסי בתוספות נוספות המגולמות בתלוש המשכורת – דמי הבראה, הוצאות טלפון, משכורת 13, ביגוד ומתנות לחג כלל העובדים ביטוח לאומי

 

 

הגשת תביעה לביטוח הלאומי

עובדים בעלי הזכויות המתוארות, בשל פירוק חברה ופשיטת רגל, זכאים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. בשל מורכבות הנושא כדאי לפנות לייעוץ וליווי מצד עורך דין, כשההמלצה היא לפנות כקבוצה של כל העובדים אשר איבדו זה עתה את מקום עבודתם.

אם קיים וועד עובדים, ייטב הדבר ויקל את התהליך. על כל עובד למלא פנייה באתר הביטוח הלאומי בצירוף טפסים ואישור עו"ד (או כל אישור תקף המקובל בביטוח הלאומי) לסגירתה של החברה בחדלות פירעון. בטרם הגשת התביעה תוכלו להשתמש במחשבון הביטוח הלאומי הנמצא באתר הביטוח הלאומי, כדי לבחון את גודל ההחזרים המגיעים לכם. אם נעזרתם בעורך דין, הוא יוכל לבצע את החישוב עבורכם.

 

ליווי משפטי על ידי עו"ד ליאת פייגל

נושא זכויות עובדים בפירוק חברה ופשיטת רגל, דורש התערבות משפטית מהירה עבור העובדים. העובדים נשארים בבת אחת חסרי עבודה, כשבפרט הדבר משפיע על עובדים ותיקים. גם פנייה לביטוח הלאומי יכולה לערוך זמן רב, לעיתים מספר חודשים ובמיוחד בכמות גדולה של עובדים, התהליך מתארך. עובדים יקרים, אתם לא לבד! פנו אל עו"ד ליאת פייגל, מומחית בתחומי דיני עבודה ופשיטת רגל, אשר תלווה אתכם בתהליך ותוכל להגיש תביעה ייצוגית וכן לספק ייעוץ פרטני. אל תחכו, פנו עוד היום!

עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>