ClickCease
חיפוש

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

לבעלי העסקים השונים בישראל יש חובות שונות, כאשר חלק מהחובות הללו קבועות בחוק ומשותפות לכל סוגי העסקים. בישראל יש למעסיק, כלומר מי שעובדים תחתיו עובדים, חובות מסוימות הנוגעות לחיסכון הפנסיוני של עובדיו. מה קורה כאשר עולות בעיות משפטיות הקשורות לחובות הללו של המעסיק? ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה הוא הפתרון המשפטי לכך.

 

חיסכון פנסיוני לעובדים בישראל

באמצעות החסכון הפנסיוני, יכול כל עובד לחסוך כסף לתקופת הפרישה שלו ולהתקיים בה בכבוד. החסכון הפנסיוני של כל אדם משתנה, בהתאם לשנים בהן עבד ולמשכורת אותה הרוויח. ככל שאדם חסך יותר זמן, והרוויח משכורת גדולה יותר, כך הסיכויים שלו לסיים את הקריירה התעסוקתית שלו עם קרן פנסיה מכובדת יותר הוא גבוה יותר.

בעבר עובדים לא היו חייבים לחסון באמצעות פנסיה, אך כיום החוק בישראל מחייב את העובדים, בין אם מדובר על שכירים ובין אם מדובר על עצמאים, לחסוך באמצעות קרן פנסיה. כאשר אנו מדברים על שכירים, החסכון הפנסיוני שלהם תלוי במידה רבה מאוד גם במעסיק, שהוא זה שאחראי מבחינת החוק על הפרשת כספים לקרנות הפנסיה של עובדיו.

 

הפרשה לפנסיה – אחת מחובות המעסיק

הפרשה לפנסיה היא לא דבר שהמעסיק יכול לבצע בהתאם לרצון שלו, למצב הכלכלי של העסק שלו או בהתאם לתנאים מסוימים שהוא מציב לעובדיו. החל מהעשור הראשון של המילניום בו אנו חיים, מעסיק מחויב להפריש אחוז מסוים וקבוע מהמשכורת של העובד לטובת קרן הפנסיה, כאשר עליו גם להפריש בעצמו כספים אל קרן הפנסיה של העובד, מבלי שכספים אלו נלקחים מהעובד.

מכיוון שמדובר בחובה חוקית, הפרה של ההפרשה לפנסיה היא עבירה על החוק. עובדים שכספים לא הופרשו כחוק לקרן הפנסיה שלהם יכולים לתבוע את המעסיק שלהם. במקרה הזה יידרש ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה מעו"ד דיני עבודה, כמו עורכת דין ליאת פייגל. שימו לב שהפרשה לפנסיה היא החובה היחידה שיש למעסיק כלפי העובד שלו. מעסיק צריך להקפיד גם על קיום החובות הבאות:

  1. תשלום משכורת במועד הקבוע בחוק
  2. כיבוד החוזה שנחתם בין המעסיק לבין העובד שלו
  3. תשלום דמי נסיעות לעובד
  4. תשלום על שעות עבודה נוספות של העובד לפי הקבוע בחוק

 

בקיאות בחקיקת הפנסיה

כאשר עובד תובע את המעסיק שלו בגין הפרה של אחת מהחובות בכל הקשור להפרשה לפנסיה של העובד, הדבר נעשה לרוב מכיוון שלמעסיק אין בקיאות בחוקי הפנסיה השונים ובדיני העבודה בכלל. במקרים רבים, המעסיק נוהג לבצע שגיאות מסיומות, כמו אי הפרשה לפנסיה, וזאת כתוצאה מחוסר בקיאות. גם במקרים הללו יידרש ייצוג מעסיקים בנושא הפנסיה, מכיוון שגם אם ביצעתם עבירה מסוימת בטעות, החוק עדיין יראה בכם כאחראים לביצוע העבירה, ובטח כאשר יש מי שנפגע ממנה – העובד שלכם.

 

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה מעו"ד דיני עבודה

מי שיכול לתת את ייצוג המעסיקים בנושא הפנסיה בצורה הטובה ביותר במדינת ישראל, הוא עורך דין דיני עבודה. עורך דין זה לא מתעסק רק במקרים של הלנות שכר, פיטורים או חוזי עבודה, אלא גם בכל מה שקשור לפנסיה. קרן פנסיה היא אומנם מכשיר פיננסי, אך חשוב לזכור שבחוק יש ביטוי רק לחובות של המעסיק בכל הקשור לפנסיה.

עורך דין שמתמחה בדיני עבודה הוא בעל הבקיאות הגבוהה ביותר בחקיקה הקשורה לפנסיה עבור שכירים. כתוצאה מכך, הוא יודע בצורה הטובה והנכונה ביותר מה החובה של המעסיק כלפי העובד שלו, גם במקרים מורכבים יותר. ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה כולל בין היתר את הדברים הבאים מצד עורך הדין:

  • ייצוג בבית המשפט בתביעת פנסיה
  • הגעה לפשרה עם העובד אשר טוען לפגיעה בזכויות הפנסיה שלו
  • מתן ייעוץ מקדים למעסיק שימנע טעויות בכל הקשור לזכויות הפנסיה של העובדים

 

מדוע חשוב ייצוג זה?

לייצוג זה ישנן כמה חשיבויות עבור המעסיק. בסופו של דבר, אם המעסיק עבר על החוק, במודע או שלא במודע, יכול להגיש נגדו תביעה העובד שלו. אם יש אמת בטענות של העובד, המעסיק עשוי להיפגע מכך. כל אדם המואשם בדבר מה זכאי לקבלת ייצוג משפטי, כשייצוג זה יכול לסייע לו לממש את האינטרסים המשפטיים שלו. בנוסף, ייצוג זה מונע במקרים רבים נזקים כלכליים, תעסוקתיים ומשפטיים שהיו עשויים לקרות לו המעסיק היה מנסה לנהל את העניין המשפטי בעצמו.

 

תביעות בגין אי הפרשה לפנסיה

אחת מהתביעות הנפוצות ביותר שבגינן נשכר ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה על ידי עורך דין מטעם מעסיק כזה או אחר, היא תביעה בגין אי הפרשה לפנסיה. כאשר מעסיק לא מפריש את הסכומים הדרושים לפנסיה של העובד שלו, אותו עובד צפוי להגיש נגדו את התביעה המדוברת. חשוב לזכור שבמקרים רבים העובד מגלה על כך בשלב מאוחר יחסית, מה שמוביל להפסד כספים משמעותיים מבחינת העובד ולהגשת תביעה בהיקפים גדולים יותר.

 

הפרשה חלקית לפנסיה

תביעה נוספת שניתן לראות כיום בבתי המשפט לענייני עבודה, שמחייבת גם היא ייצוג מעסיק בנושא פנסיה על ידי עורך דין, היא תביעה בגין הפרשה חלקית לפנסיה. החוק קובע מה צריך להפריש לקרן הפנסיה של העובד, כך שאין יותר מדי מקום לטעויות פה. הפרשה חלקית פוגעת גם היא בעובד וצפויה לגרור תביעה שלו.

 

ניהול משפט

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה על ידי עורך דין יבוא לידי ביטוי בחלק מהמקרים בניהול המשפט. עורך הדין של המעסיק יצטרך להתמודד עם הטענות השונות שיופנו כנגד המעסיק שלו. הוא יעשה זאת באמצעות הכלים המשפטיים שיעמדו לרשותו, על מנת שאינטרס הלקוח שלו ימומש.

 

הגעה לפשרה מקדימה

אחד הדברים שעורך הדין יכול לעשות בעת ייצוג המעסיק בנושא פנסיה במקרה והוגשה תביעה נגדו, הוא לנסות להגיע לפשרה מוקדמת, לפני שהתביעה מגיעה אל כותלי בית המשפט. הגעה לפשרה זו כוללת כמה יתרונות:

  1. אין צורך בניהול משפט
  2. במידה ואכן בוצעה עבירה מצד המעסיק, הוא יכול להודות בטעות שלו ולשלם פיצויים נוחים יותר
  3. הנזק אותו יכול לספוג המעסיק בעת ניהול משפט עשוי להיות גדול יותר בחלק מהמקרים

 

פנייה אל עורך דין עוד לפני הגשת תביעת העובד

אם ביצעתם עבירה כלשהי הקשורה לפנסיה, או אם הבנתם על כוונה של עובד מסוים להגיש נגדכם תביעה, מומלץ לפנות אל עורך דין בהקדם על מנת שעורך הדין יוכל להתכונן בצורה הטובה ביותר לייצוג המעסיק בנושא פנסיה, בהתאם למקרה הספציפי שעומד מולו.

 

ייעוץ מקדים למניעת סיבוכים משפטיים

כפי שכבר הסברנו מקודם, חלק גדול מהמעסיקים לוקים בידע שלהם בדיני העבודה בכלל, ובכל מה שקשור לחובה שלהם בנוגע להפרשת פנסיה בכלל. חוקי הפנסיה מורכבים הרבה יותר ממה שניתן לדמיין, כך שניתן לפנות אל עורך דין שמתמחה בדיני העבודה לצורך קבלת ייעוץ והדרכה מקדימים, למניעת סיבוכים משפטיים בכל הקשור לפנסיה.

 

בחירת עורך דין לייצוג מעסיקים בנושא פנסיה

אם הגעתם למצב שאתם צריכים ייצוג מעורך דין בכל מה שקשור להפרשות לפנסיה של העובדים שלכם, מוטב שתבצעו את הבחירה שלכם בצורה נכונה. בחרו עורך דין מנוסה, שמתמחה בדיני העבודה ומיומן בייצוג הרלוונטי.

ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה
ייצוג מעסיקים בנושא פנסיה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>