ClickCease
חיפוש

הכושי עשה את שלו: עובד פוטר מהעבודה ושכרו קופח לאחר שהגדיל את היקף המכירות בחברה במאות אחוזים

פיטורין אינם כוס התה של אף אחד מאתנו, אבל כשהם חלק ממנגנון ההעסקה מושחת מצד המעסיק הם הופכים ממצב לגיטימי לעוולה שלא ניתן לעבור עליה לסדר היום. כך קרה לר.ס., עובד מסור שכל חטאו הסתכם בכך שהיה מוכשר מדי ובעל מגע זהב.

מעסיקו, שלא יכול היה לשאת את העובדה כי מינוף החברה שלו כרוך בתשלום עמלות גבוהות לעובד, הפר ברגל גסה את ההסכם עליו חתמו בראשית העבודה ועשק מהעובד מאות אלפי שקלים בלי להניד עפעף, לאחר שפוטר פנה העובד לעו"ד ליאת פייגל במטרה להגיש תביעה כנגד המעסיק ולהשיג פיצויים מתאימים לגובה הסכום אותו היה אמור לקבל במסגרת הסכם השכר.

 

הרקע לתביעה: חתמנו על הסכם? אז מה?!

בשנת 2014 מגויס ר.ס. כאיש שיווק ומכירות בחברה שצלעה מבחינה פיננסית כשהוא חותם על הסכם עבודה הכולל תשלום עמלות לפי אחוזים בהתאם לרמת המכירות אותן יבצע.

עם כניסתו לתפקיד החל העובד לקדם את מטרות החברה כשהוא עובד קשה כדי להוביל לעלייה במכירות ומשנה את פני מחלקת השיווק. ר.ס. מתגלה כתותח מכירות האחראי למינוף החברה בתקופה זו.

כמובן שלפי החוזה הוא זכאי לעמלות גבוהות במיוחד ביחס ישיר לרווחים אותם השיג לטובת החברה. אולם יש מי שהעובדות לא מבלבלות אותו.

בעל החברה, הנדרש להוזיל מכיסו סכומים גבוהים לטובת העובד, אינו מוכן להכיר בהצלחתו ומפר בצורה בוטה את ההסכם, כך הוא מגדיל את שכר הבסיס ונמנע מלשלם את סכום העמלות המלא המגיע לעובד ביושר.

זה שר.ס. היה אחראי להבראת החברה שלו ולהגדלת הרווחים בצורה דרמטית, כאילו נעלם מעיניו, הוא לא מסוגל לתגמל את העובד בסכום גבוה ומעדיף לפטר אותו ולהפסיד נכס אנושי בדמות תרנגולת מטילת ביצי זהב, ובלבד שלא יצטרך לשלם לו משכורת הגונה.

 

עובד מרים בקופסא את החפצים שלו מהמשרד לאחר שפוטר

הגיע הזמן לעשות צדק!

העובד פנה לעו"ד ליאת פייגל במטרה לעמוד על גובה הסכום המגיע לו לפיצוי ולמצות את מירב הזכויות כפי שמגיע לו כדין.

מבירור מעמיק התגלה כי מניעת השכר המגיע לבעליו הייתה רק אחת מתוך מספר עילות לתביעה על זכויות העובד שהופרו במשך השנים באין פוצה פה ומצפצף. דוגמאות? בבקשה: לפי ההסכם שנחתם בין העובד לחברה הוגדר כי על כל שעת עבודה נוספת על סך השעות הקבוע יקבל העובד שכר נוסף.

בפועל, במסגרת עבודתו פעל ר.ס. הרבה מעבר לשעות כשהסכום כפי המופיע בתלושי השכר בגין תוספת שעות נשאר קבוע: 500 ש"ח בלבד.

נתון מקומם נוסף הוא האופן בו פנתה החברה לעובד בהודעה בדואר האלקטרוני כשהיא מסכמת את הליך השימוע כביכול העובד הוא זה שיזם את ההתפטרות ולא להפך. אם כל זה עוד לא מספיק, נציין כי העובד פוטר לאחר שנמנעו ממנו זכויות סוציאליות במשך שנים.

בהתאם לחקירה ממושכת והצפת העוולה המרכזית והפרות הסכם נוספות בין הצדדים, הגישה עו"ד ליאת פייגל תביעה כנגד החברה במטרה להשיב לעובד את גזלתו ולהשיג עבורו פיצוי מספק על העמלות הגבוהות אותם שמר המעסיק לעצמו כשהוא זורק לעובד עצמות בלבד.

 

קצת על משרד עו"ד דיני עבודה ליאת פייגל

משרד עו"ד ליאת פייגל האחראי לייצוג התביעה כפי שפורטה לעיל, הינו משרד עו"ד המתמחה בתחום דיני עבודה ובעל רקורד עשיר בניהול, ייצוג וטיפול בתיקי תביעות כנגד מעסיקים בגין הפרות הסכמי שכר ועוד.

מזדהים עם הכתוב? סובלים מהפרות של הסכם העבודה? לתיאום שיחת ייעוץ בנוגע לתביעות בתחום העבודה צרו קשר עכשיו בווצאפ או השאירו פרטים באתר.

Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>