ClickCease
חיפוש

עורך דין לענייני מזונות

 

מערכות יחסים זוגיות יכולות להתפתח לכיוונים כאלו ואחרים במהלך השנים, ולעיתים בני הזוג מגיעים להבנה כי הדרך הכי טובה עבורם היא להתגרש. אחת הסוגיות המשפטיות המהותיות בתהליך הגירושין היא נושא קביעת המזונות. בכדי לעבור את תהליך הגירושין בצורה אופטימלית ולשמור על האינטרסים שלכם במהלך קביעת דמי המזונות, חשוב שיהיה לצידכם עורך דין לענייני מזונות

 

תהליך הגירושין והמשמעויות המשפטיות הנלוות

מערכות יחסים זוגיות הן דבר מורכב, אשר אמנם נראות ורודות ומאושרות בתחילת הקשר, אך יכולות להתפתח לכיוונים שונים במהלך השנים, כאשר לא אחת, בני הזוג מחליטים כי הדבר הנכון והטוב ביותר עבורם הוא לפרק את החבילה הזוגית והחיים המשותפים ולהתגרש.

ההחלטה על גירושין היא ללא ספק החלטה קשה ומשמעותית בחיינו, כאשר לצד הרגשות והחששות המובנים, יש לקחת בחשבון גם את המשמעויות וההשלכות המשפטיות הנלוות לתהליך הגירושין, באופן אשר מחייב אותנו פעמים רבים להיוועץ בשירותיו של עורך דין דיני משפחה מקצועי ומנוסה, שילווה, יכוון וידריך אותנו לאורך כל התהליך. כך, במסגרת תהליך הגירושין עלינו לתת את הדעת לסוגיות המשפטיות הבאות:

 

חלוקת רכוש

עם תחילת הקשר הזוגי, כל אחד מבני הזוג מגיע עם הרכוש והנכסים שלו, כאשר במהלך החיים המשותפים שבני הזוג מנהלים יחדיו, הם צוברים רכוש ונכסים משותפים. במידה ולא נעשה הסכם ממון מסודר, המגדיר בפירוש ובמדויק את חלקם של בני הזוג בנכסים והרכוש שהצטבר, הרי שיש לבחון על פי חוק כיצד הרכוש יחולק בין בני הזוג.

 

ילדים משותפים

במידה ולבני הזוג שהחליטו לפתוח בהליך גירושין יש ילדים משותפים, הרי שהדבר מעלה סוגיות משפטיות נוספות ובין הבולטות מביניהן נמצאת סוגיית המשמורת על הילדים (משמורת מלאה / משמורת חלקית) וסוגיית המזונות.

 

מהו הסכם מזונות?

כאמור, נושא המזונות הוא אחד הנושאים המהותיים שיש להסדיר עם עורך דין לענייני מזונות במסגרת תהליך הגירושין, כל עוד יש לבני הזוג ילדים משותפים. הסכם מזונות הוא הסכם הנובע מכוחו של החוק הישראלי, המחייב את ההורים לשאת בהוצאות המחייה השונות של ילדיהם, כך שגם במקרה והילדים נמצאים במשמורת מלאה / חלקים, הרי שחלה על ההורים חובת תשלום דמי מזונות.

 

כיצד קובעים את הסכם המזונות?

את הסכם המזונות מומלץ וחשוב להסדיר עם עורך דין לענייני מזונות, אשר יפעל להגיע להסדר באמצעות אחת משתי הדרכים הבאות:

 

הסכם משותף

הדרך המומלצת ביותר להגיע להסדר מזונות היא באמצעות הסכמות משותפות. ככל והצדדים החליטו לעבור את תהליך הגירושין מתוך הסכמה הדדית וברוח טובה, כך גוברים הצדדים להגיע להסדר תשלומי מזונות מהיר והוגן, המקובל על שני הצדדים. עורך דין לענייני מזונות, בעל הסמכה כמגשר, יוכל לסייע להעלות את ההסכמות על הכתב ולהביאו לאישור בית המשפט לענייני משפחה, אשר יבחן את ההסכם על פי עיקרון טובת הילדים.

 

תביעת מזונות

האפשרות השנייה להגיע להסדר תשלומי מזונות היא באמצעות תביעת מזונות, אפשרות הבאה לידי ביטוי בעיקר במקרים בהם בני הזוג לא הצליחו להגיע להסכמות ביניהם. את תביעת המזונות ניתן להגיש עם עורך דין לענייני גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

 

מזונות – התייחסות ההלכה היהודית

על פי ההלכה היהודית, דמי המזונות מוטלים על האב, למעט מקרים נדירים בהם דמי המזונות מוטלים גם על האם. אופן חובת תשלום דמי המזונות על פי ההלכה היהודית משתנה לפי גילאי הילדים:

 

עד גיל 6

על האב מוטלת החובה לכל צרכי הילדים, בין אם ביכולתו לדאוג לכך ובין אם לאו.

 

גילאי 6 עד 15

על האב לדאוג לצרכיהם ההכרחיים ביותר של ילדיו: מזון, ביגוד, חינוך וכיוצא בזה.

 

מגיל 15 ומעלה

בגילאים אלו, לאב כבר לא קיימת אחריות לדאוג למזונות ילדיו, אלא בתורת צדקה ולפיכך, החל מגילאי 15 על ההורים להתחלק בנטל ההוצאות לצרכי המחייה של ילדיהם.

 

כיצד בית המשפט קובע את גובה המזונות?

סוגיית קביעת גובה תשלומי המזונות על ידי בית המשפט, היא אחת הסוגיות המורכבות ביותר בתהליך הגירושין ותביעת המזונות, כאשר בבואו לקבוע את גובה דמי המזונות, בית המשפט יתחשב בשני שיקולים מרכזיים:

  1. חלוקת זמני המשמורת בין ההורים
  2. גובה ההכנסה של ההורים

 

מבחינה פרקטית, גובה דמי המזונות נקבע בהתאם לדין האישי – דתי של בני הזוג, כך שבני זוג יהודים יהיו כפופים לפסיקה על פי ההלכה היהודית ובני זוג מוסלמים יהיו כפופים לחוקי השריעה וכיוצא בזה. במידה ובני הזוג לא משתייכים לאחת מהעדות המוכרות בישראל, הרי שקביעת גובה תשלומי המזונות ייקבע על פי החוק לתיקון דיני המשפחה, הפועל על פי עיקרון של חלוקה שוויונית ובאופן יחסי לגובה ההכנסות של ההורים.

 

מהם המרכיבים הקובעים את דמי המזונות?

דמי המזונות מורכבים ממספר מרכיבים, כאשר את אופן החישוב שלהם ביחס לדמי המזונות הכלליים שנקבעו, מומלץ לבחון עם עו"ד לענייני מזונות. שלושת הרכיבים העיקריים הקובעים את דמי המזונות הם:

 

דמי מזונות

דמי המזונות מהווים את הבסיס לחישוב גובה תשלומי המזונות, כאשר רף המינימום שנקבע על ידי בית המשפט עומד על סך 1,250 ₪ לחודש (נכון להיום).

 

הוצאות מגורים

הוצאות מגורים, המוכרים גם בשם דמי מדור, כוללים את כלל הוצאות המגורים השונות: ועד בית, תחזוקה, שכירות, ארנונה ועוד.

 

הוצאות מיוחדות

הוצאות מיוחדות ייחשבו הוצאות עבור חינוך, טיפולים פסיכולוגיים והוצאות מיוחדות אחרות, כאשר סכום זה אינו נקבע מראש, אלא בהתאם להוצאות החודשיות הנדרשות (בפוף להוכחת הוצאות).

 

עורך דין לענייני מזונות – להגיע להסכם הטוב ביותר עבורכם

תהליך הגירושין עצמו הוא תהליך מורכב ומאתגר, הן מבחינת הרגשות המעורבים והן מבחינת הבירוקרטיה וההליך המשפטי, כאשר אי היערכות מוקדמת עלולה להתברר בהמשך כטעות יקרה במיוחד (תרתי משמע). לפיכך, עם קבלת ההחלטה על פתיחת הליך הגירושין, חשוב ומומלץ לפנות בהקדם לשירותיו של עו"ד מומחה לענייני מזונות – עורכת דין ליאת פייגל.

פנייה מוקדמת לשירותיו של עורך דין לענייני מזונות, תאפשר לכם להיערך כראוי מבחינה משפטית אל תהליך הגירושין ולהבטיח את שמירת האינטרסים שלכם בתהליך הגירושין בכלל ובקביעת גובה דמי המזונות בפרט, כך שתשלום דמי המזונות החודשי יתאים למסגרת ההכנסות החודשית שלכם ולא יכביד עליכם.

 

עבודת רקע והכנה לפני תביעת מזונות

אחד המרכיבים העיקריים בתהליך תביעת מזונות והכנה מוקדמת עם עורך דין לענייני גירושין הוא ההכנה המוקדמת. הכנה מוקדמת לתהליך תביעת המזונות כוללת ריכוז מידע ומסמכים רלוונטיים, דוגמת חשבונות בנק, קרנות פנסיה, הלוואות פרטיות, תלושי משכורת ועוד.

עבודת הכנה איכותית של עו"ד לענייני גירושין היא חלק מהאסטרטגיה הנדרשת בדרך לחתימה על הסכם מזונות המתאים ביותר למצבכם הכלכלי והמשפטי וכן תאפשר לכם להימנע מסנקציות והגבלות שונות בתהליך הגירושין, כמו צווי עיקול, צווי עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על החשבון ועוד.

 

חשיבות פגישת הייעוץ המקדימה עם עו"ד לענייני מזונות

פגישת ייעוץ מקדימה היא השלב הראשון והחשוב ביותר בבואנו לבחור את עו"ד ענייני גירושין המתאים ביותר, כאשר במסגרת פגישת הייעוץ המקדימה, נוכל לבחון ולהגדיר היטב את הצרכים והמטרות שלנו ולהתרשם ממקצועיותו של עורך הדין וכמובן, מהזמינות והיחס האישי שלו כלפינו.

עורך דין לענייני מזונות
עורך דין לענייני מזונות
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>