ClickCease
חיפוש

פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה

נפגעי עבודה יכולים לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי בעקבות פציעה או מחלה. עם זאת, כדאי לדעת שקיימים הבדלים בין סוגים שונים של פגיעות בעבודה, ושכל סוג מגלם בתוכו זכאות אחרת. בנוסף, אפשר להתייעץ עם עורך דין וכך לקבל את כל המידע הרלוונטי טרם הגשת תביעה

המטרה של פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה היא לסייע בהתאוששות והשיקום. הפיצוי הכספי עשוי להגיע לסכום משמעות של אלפי שקלים ואף למעלה מכך. בין היתר, נפגעי עבודה רשאים על פי החוק לפנות אל המוסד לביטוח לאומי בעקבות פציעה או מחלה. למרות שבדרך כלל אנחנו לא מזהים את מקום העבודה עם שטח שאנחנו עלולים להיפגע בו, כדאי להכיר את לשון החוק ואת ההבדלים בין סוגי הפגיעות.

 

מי יכולים לקבל פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונות עבודה?

פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה רלוונטי לעובדים שכירים שמשולמים עליהם דמי ביטוח לאומי. בנוסף, גם עובדים עצמאיים שמשלמים על עצמם דמי ביטוח לאומי יכולים להגיש תביעה מסודרת ולקבל את הפיצוי. בין אם מדובר על שכירים או על עצמאיים, יש לזכור כי הזכאות היא בעקבות הפגיעה בעבודה ומתוקף היותם מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה.

מיהן האוכלוסיות המיוחדות שיכולות לקבל פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה?

חוץ מאשר שכירים ועצמאיים, אפשר להתייעץ עם בעלי מקצוע כגון עו"ד ליאת פייגל לגבי פיצוי מביטוח לאומי לאסירים ועצירים שעובדים בעבודה שאינה מוכרת כחלק מהשירות הרגיל של בית הסוהר או מקום המעצר. לשם השוואה, הניסיון של עורכת דין ליאת פייגל מגלה שהפיצוי יכול לסייע גם לאחד מהקהלים הבאים:

  • חוסים במעון
  • חברי כנסת או נבחרי ציבור אחרים ששכרם נקבע על פי החוק
  • משתתפי שיקום מקצועי או הכשרה מקצועית
  • גברים ונשים במהלך מבחן לפי חוק שירות התעסוקה
  • אנשים שמתאמנים לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום
  • חיילים, שוטרים וסוהרים

איך שכירים, עצמאיים או אנשים מאוכלוסיות מיוחדות יכולים לקבל את הפיצוי?

השלב הראשון בקבלת פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה הוא לפנות אל משרד עו"ד ליאת פייגל ושות'. התייעצות עם נציגי המשרד עוזרת לבחון כל מקרה לגופו, לבדוק את הנסיבות הקיימות ולהשוות אותן אל פסקי דין תקדימיים. בשלב הבא, בודקים גם את פרטי המקרה האובייקטיביים ומוודאים שהוא מתאים למה שכתוב בחוק מבחינת הבדלים בין סוגים שונים של תאונות עבודה.

 

הבדלים בין תאונות עבודה

יש כמה סוגים שונים של תאונות עבודה וחשוב להכיר את ההבדלים ביניהם. הנה לדוגמא המאפיינים המרכזיים של סוגי תאונות העבודה שבגינן אפשר לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי:

  1. תאונת עבודה – פגיעת עבודה מוגדרת בתור תאונת עבודה אם היא התרחשה תוך כדי העבודה ועקב העבודה, לרבות אם מדובר על אירוע שהתרחש בדרך לעבודה או ממנה הביתה. בגלל ההגדרה הזו, תאונת עבודה היא אירוע שכיח יותר מכפי שנהוג לחשוב.
  2. מחלת מקצוע – מחלת מקצוע יכולה להיות מוגדרת בתור תאונת עבודה אם היא נגרמה בעקבות חשיפה ממושכת או מסוכנת לחומרים או לסביבה, כחלק מתנאי העבודה. אז אם תנאי העבודה מחייבים את החשיפה לחומרים או לסביבה המסוכנת, סביר להניח שניתן יהיה לקבל פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.
  3. מיקרוטראומה – לא רבים מכירים את האפשרות של קבלת פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה שמוגדרת בתור מיקרוטראומה. במילים פשוטות, זו פגיעה שנגרמת בגלל פעולה ממושכת וחזרתית. אם הפעולה היא חלק בלתי נפרד מהעבודה, יש לפנות אל עו"ד דיני עבודה ולבדוק על היתכנות להגשת תביעה.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין לקבלת פיצוי מקסימאלי

המאפיין המשותף לכל המקרים השונים של הגשת תביעה כדי לקבל פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה הוא החשיבות של התייעצות עם עורך דין דיני עבודה. ככל שמערבים מוקדם יותר איש מקצוע שמכיר את הנושא של זכויות בעבודה מקרוב, כך עולה הסיכוי להשיג את הפיצוי המקסימאלי ומהר.

תאונת עבודה יכולה להיות חוויה טראומטית, ויכולות להיות לה השלכות כספיות חמורות אם אינך מסוגל לעבוד. חשוב להבין את זכויותיכם ולדעת באילו צעדים עליכם לנקוט על מנת לקבל פיצוי על פציעותיכם.

 

מה עושים לפני ואחרי תאונת עבודה: המדריך המלא

הדבר הראשון שעליך לעשות לאחר תאונת עבודה הוא לפנות לקבלת טיפול רפואי. זה חשוב לא רק לבריאות ולרווחתך, אלא גם משום שתזדקק לתיעוד של הפציעות שלך כדי לתבוע פיצויים. לאחר קבלת טיפול רפואי, עליך לדווח על התאונה למעסיק שלך. המעסיק שלך מחויב לרשום את כל תאונות העבודה והפציעות, וייתכן שהוא גם יידרש לדווח על התאונה לרשויות הרלוונטיות.

כמו כן, עליך ליידע את המעסיק שלך אם אתה צריך לקחת חופש מהעבודה כתוצאה מהתאונה. בהתאם לחומרת הפציעות שלך, אתה עשוי להיות זכאי לדמי מחלה או להטבות אחרות.

 

בחירת עורך דין עם התמחות רלוונטית

אם אתם שוקלים להזמין עורך דין שיסייע לכם לקבל פיצויים בגין תאונת העבודה, חשוב לבחור באחד בעל ניסיון בדיני עבודה. ישנם מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת בחירת עורך דין, לרבות המוניטין, הניסיון והשכר שהוא גובים.

אולי תרצו לבקש המלצות מחברים או מבני משפחה, או שתוכלו לחפש באינטרנט עורכי דין באזורכם המתמחים בדיני עבודה. לאחר שמצאת עורך דין שאתה מעוניין לעבוד איתו, עליך לקבוע פגישת ייעוץ כדי לדון במקרה שלך.

 

הכנה לשיחת הכנה: כך תדעו על מה לדבר עם עורך הדין

במהלך הייעוץ שלך, עליך לספק לעורך הדין שלך מידע רב ככל האפשר על תאונת העבודה שלך, לרבות התאריך והשעה בה התרחשה, הנסיבות שהובילו לתאונה וכל העדים שראו את מה שקרה.

כמו כן, עליך לספק לעורך הדין שלך עותקים של כל תיעוד רפואי או תיעוד אחר הקשור לפציעות. עורך הדין שלך יוכל לייעץ לך על דרך הפעולה הטובה ביותר לנקוט על מנת לקבל פיצוי בגין תאונת העבודה שלך. הם יוכלו להסביר את סוגי הפיצויים השונים שעשויים לעמוד לרשותך, והם יעזרו לך להבין את הזכויות והאפשרויות שלך על פי החוק.

 

מה גורם לתאונות עבודה במקום העבודה?

עוד לפני שבודקים את ההיבט המשפטי של הנושא, כדאי לבצע כמה פעולות שאולי ימנעו תאונות עבודה. כדי לעשות את זה, יש לזהות את גורמי הסיכון:

  • ישנם סוגים רבים ושונים של תאונות עבודה, החל מהחלקות, מעידות ונפילות ועד לאירועים חמורים יותר כמו תאונות דרכים או תקלות במכונות
  • חלק מתאונות העבודה נגרמות מרשלנות של מעסיק
  • תאונות עבודה מסוימות הן תוצאה של פעולות של עמית לעבודה
  • חלק מהתאונות נגרמות בגלל פגם בציוד או מכונות

 

לסיכום, עורך הדין יכול לייעץ לגבי סוגי הפיצויים הספציפיים שעשויים לעמוד לרשותנו גם במקרים של פיטורים וגם במקרים של תאונות עבודה. בהתאם לנסיבות תאונת העבודה שהתרחשה, בוחרים עורך דין מתאים שמכיר את האוכלוסיות שעבורן הפיצוי רלוונטי. בנוסף, מוודאים שמדובר על עורך דין מקצועי שמלווה אותנו לאורך התהליך ועומד לרשותנו בשלבי גיוס המסמכים והעדויות.

פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה
פיצוי מביטוח לאומי בגין תאונת עבודה
Picture of עו"ד ליאת פייגל
עו"ד ליאת פייגל
עורכת דין ליאת פייגל מתמקצעת בתחום דיני העבודה והמשפחה ובכל המעטפת המשפטית התומכת בתחומים אלו על כל רבדיה. בעלת יכולת ומוטיבציה לחבר תחומי משפט שונים לצורך השגת מקסימום האפשרויות ומיצוי הזכויות עבור הלקוח. מרצה בתחום דיני תאגידים, חברות ודיני חוזים בהכנה לבחינות לשכת עורכי הדין. מלמדת באופן פרטני כתיבה משפטית ומשפט מנהלי. מסייעת בכתיבת סמינריונים לסטודנטים בשנה השלישית והרביעית ללימודי משפטים. לעורכת דין ליאת פייגל 20 שנות ניסיון בתחום הביקורת החקירתית בגופים ציבוריים גדולים, ניסיון בתחום הייבוא ייצוא והסחר הבינלאומי.

עו"ד ליאת פייגל ושות' בפייסבוק | מייל אישי: [email protected] | אודות עו"ד ליאת פייגל ושות'

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 12 ביקורות
×
js_loader
a4
משרד עורכי דין ליאת פייגל ושות'
מחובר/ת
למעבר מהיר לשיחת ווטאסאפ עם נציג המשרד >>